חברת אלקטרה מוצרי צריכה, מקבוצת אלקו, חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת קמעונאות המזון יינות ביתן, כך דיווחה היום (רביעי) החברה. במסגרת ההסכם תרכוש אלקטרה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה תרכוש 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-194 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). העיסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות ותאגידים בנקאיים.

במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, תרכוש גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ יחזיקו אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה תחזיק משפחת ביתן.

בהתאם להסכם, החל ממועד השלמת העסקה תנוהל רשת יינות ביתן באופן שוטף על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, שגם תהיה זכאית לרוב בדירקטוריון ביתן. לצד רוב דירקטוריון וסמכויות הניהול של הרשת, קיבלה אלקטרה מוצרי צריכה אופציה לרכישת מניות משפחת ביתן.

עוד נקבע בהסכם, כי במועד השלמת העסקה, תעמיד אלקטרה צריכה ליינות ביתן הלוואה בסך של 50 מיליון שקל, נושאת ריבית שנתית בשיעור של 6%, לתקופה של 6 שנים ממועד חתימת העיסקה.

מחזור ההכנסות של רשת יינות ביתן הסתכם בשנת 2019 בכ-4 מיליארד שקל. דוחות החברה לשנת 2020 עדיין לא נערכו סופית. הרשת מפעילה כיום כ- 150 סניפים תחת המותגים "יינות ביתן", "מגה" ו"שוק מהדרין" בפריסה ארצית.

עוד לפני עסקה זו פעלה קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה בשלושה תחומי פעילות: ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל"); פיתוח והקמה של נדלן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה").