4 חודשים באפליקציות החדשות שווים ליום אחד ברב-קו: כך עולה מנתוני השימוש הפנימיים של משרד התחבורה באפליקציות התשלומים החדשות לתחבורה הציבורית, אשר הגיעו לידי N12. על פי מידע זה, ב-4 החודשים האחרונים מאז הושקו ארבע אפליקציות חדשות לתשלום בתחבורה ציבורית, התבצעו בהן 1.5 מיליון תיקופים בלבד - מספר דומה לסך התיקופים במערכת ה-"רב קו" ביום שגרה אחד בלבד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אם כך, על אף פתיחת השוק לתחרות מצד 4 אפליקציות, חלקו של הרב קו בשוק לא נפגע, זאת כנראה משום שנסיעות עירוניות זולות יותר באמצעותו מאשר באפליקציות החדשות. ב-5 באפריל לדוגמא, רק 2,235 איש השתמשו בשירותי האפליקציות ברכבת וככלל היו שם פחות מ-40 אלף תיקופים. זאת על אף שישנם 342,544 חשבונות באפליקציות.

בחברת הופ-און מפתחת אפליקצית רב-פס טוענים כי בוצעו אצלם כחצי מיליון תיקופים באפליקציה, כלומר שיש להם נתח שוק של כשליש. "בתקופה זו מעל ל-100 אלף נוסעים כבר נכנסו למחשבון הרב-פס בכדי לבדוק האם משתלם לשלוף באוטובוס את הנייד או את כרטיס הרב-קו", סיפרו בחברה. "בנוסף, בתקופה זו ועל אף הקיטון בשימוש בתחבורה הציבורית בעקבות מגבלות הקורונה, גדל שיעור הנוסעים המבצעים טעינה של כרטיס הרב-קו באפליקציית רב-פס של החברה בעשרות אחוזים ביחס לתקופה שקדמה לתחילת הרפורמה". 

עוד דיווחה חברת הופ-און כי בחודש מרץ חל גידול משמעותי בכמות הנסיעות באוטובוסים וברכבת ישראל של לקוחות החברה ששילמו באמצעות מערכותיה, אשר עמד על כ-10 מיליון נסיעות. כל זאת מדגיש שוב את הנתח הקטן של התשלום באפליקציות. נראה אם כן שהרב קו שומר על הדומיננטיות שלו כאמצעי התשלום העיקרי בתחבורה הציבורית. 

במסגרת הרפורמה בתשלומים בתחבורה הציבורית הופעלו בחוד דצמבר ארבע אפליקציות שונות - התחנה, אפליקציה ממשלתית בעלות של מיליוני שקלים, ושלוש אפליקציות של זכיינים פרטיים: moovit) moovit, פנגו ובנק הפועלים), רב-פס (הופ-און ובנק דיסקונט) ו-ANY-WAY (חברת ישראכרט). 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שירות התשלום באמצעות היישומון בטלפון הנייד הושק באמצע חודש דצמבר 2020 באוטובוסים ובמטרונית, ורק לאחרונה הצטרפו לשירות גם הרכבת והכרמלית.שירות התשלום באמצעות היישומון בטלפון הנייד הושק באמצע חודש דצמבר 2020 באוטובוסים ובמטרונית, ורק לאחרונה הצטרפו לשירות גם הרכבת והכרמלית.

מדובר בשירות חדש וחדשני, הדורש הטמעה, למידה ושינויי דפוסי התנהגות. השימוש ביישומון מצוי במגמת צמיחה ואנו מאמינים כי  מגמה זו תימשך בחודשים הקרובים. לפי התכנון, יישומון משרד התחבורה אמור לשמש כמימשק מידע, תקשורת ושירות מרכזי עם הציבור. התשלום בתחבורה הציבורית הוא רק ההתחלה, לצד שירותים נוספים אשר יושקו במהלך השנה הקרובה, וצפויים להגביר את היקף השימוש ביישומון".