N12
פרסומת

פייסבוק מזהירה: הפיצ'ר החדש של אפל יפגע בנו "בצורה משמעותית"

אפל הכפילה את הרווחים שלה בשנה האחרונה, בעיקר בזכות הזינוק במכירת מכשירי האייפון בסין • גם פייסבוק הציגה תוצאות מרשימות ברבעון האחרון ועקפה את תחזיות האנליסטים • ענקית הרשתות החברתיות הזהירה כי הפיצ'ר שיאפשר למשתמשים למנוע מאפליקציות לעקוב אחריהן יפגע בה באופן משמעותי

n12
פורסם:
טים קוק ומארק צוקרברג
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, טים קוק, מנכ"ל אפל | צילום: צילום טים קוק: Gettyimages, צילום מארק צוקרברג: Gettyimages, Chip Somodevilla
הקישור הועתק

אפל הכפילה את הרווחים שלה מאז החלה מגיפת הקורונה לפני כשנה, זאת בזכות הזינוק במכירות מכשירי אייפון בעיקר בסין, כך דיווחה הלילה (בין רביעי לחמישי) החברה בדוחות הרבעוניים שלה. גם פייסבוק, המתחרה הגדולה שלה, פרסמה את דוחותיה הלילה והציגה צמיחה משמעותית בשנה האחרונה.

באפל אמרו כי התוצאות משקפות אופטימיות לעתיד. בחברה הסבירו כי במהלך המגיפה מכירות האייפונים, האפליקציות והמכשירים האחרים של החברה עלו משום שהציבור עבד יותר, ערך יותר קניות וחיפש יותר בידור, ברשת.

המכירות של החברה בסין כמעט הכפילו את עצמן והן אחראיות לגידול בהכנסות של אפל בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ל-89.6 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 50% לעומת הרווחים בשנה הקודמת. רווחי החברה הגיעו ל-23.6 מיליארד דולר, לאחר שבשנה שעברה עמדו על 11.3 מיליארד דולר.

פייסבוק, שהרווחים שלה מתבססים יותר על פרסום באינטרנט מאשר על מכירות מוצרים אלקטרוניים, הציגה גם היא תוצאות מרשימות ברבעון הנוכחי. הזמן הרב שהעבירו הצרכנים בבתיהם יחד עם המעבר של מרכז הכובד של כוח הקנייה לרשת תורגם בחברה לרווחים: ההכנסות צמחו ל-26.17 מיליארד דולר והרווחים ל-9.5 מיליארד דולר. שניהם מעל תחזיות האנליסטים.

פייסבוק הבהירה כי בחודשים הקרובים היא מצפה לגידול מתון או ליציבות של רווחיה, והודתה כי הפיצ'ר החדש של אפל, שמאפשר למשתמשים למנוע מאפליקציות לאסוף עליהם מידע, עלול לפגוע בחברה בצורה משמעותית.