החנויות והקניונים היו סגורים במשך חודשים ב-2020, אך האם זה גרם לנו לקנות פחות? נתוני דואר ישראל שהגיעו לידי "תוכנית חיסכון" משיבים על השאלה – כמה משלוחים מהאינטרנט הזמנו בשנה החולפת?

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

איש לא יכול היה להתעלם בשנה האחרונה מ"שיגעון המשלוחים". כולם מזמינים מהאינטרנט, מבגדים ונעליים, דרך טואלטיקה, אלקטרוניקה ועד מוצרי חשמל. ובכל זאת נתוני דואר ישראל מראים שהשנה הזמנו פחות מבשנה שעברה: בשנה החולפת נמסרו כ-50 מיליון חבילות דואר, לעומת 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 - ירידה של יותר מ-26%.

ובכל זאת הזמנו לא מעט, אז מאיפה הגיעו החבילות? במקום הרביעי נמצאים אמזון ונקסט, במקום השלישי ebay, במקום השני אתר המכירות הסיני SHEIN, ובמקום הראשון אלי אקספרס עם 60% מהמכירות.

לא רק מחו"ל, גם אתרים ישראלים כיכבו במועדפים של הישראלים בשנת 2020. מבין האתרים הישראלים הפופולריים ביותר האתר של קסטרו ניצב במקום החמישי, מעליו וואלה שופס במקום הרביעי, עזריאלי.קום במקום השלישי, טרמינל X נמצא במקום השני, ובמקום הראשון סופר פארם, שטרפה את הקלפים עם 24% מההזמנות באינטרנט בארץ, לא כולל רשתות שיווק.

ומה קנינו? הביגוד זו הקטגוריה המובילה - 73% מהמשלוחים כללו בגדים. אחריה ההנעלה עם 41% מהמשלוחים, ב-35% מהמשלוחים הזמינו הישראלים קוסמטיקה, בישום ואיפור ו-35% מוצרי חשמל.

למרות שהתורים הארוכים בנקודות החלוקה וזמני ההמתנה למשלוח גרמו לנו לחשוב שהייתה עלייה בכמות ההזמנות, אך הנתונים מראים אחרת. "הירידה המשמעותית נובעת מכך שרוב הציבור ברבעון הראשון ישב בבית", הסבירה נוי קדם-מדמון, סמנכ"לית תקשורת דוברות והסברה בדואר ישראל. "הייתה אי ודאות כלכלית מאוד משמעותית. היה סגר ואנשים גם לא ידעו לגבי הטיסות, אם יהיו או לא יהיו, ולכן לא הזמינו חבילות".