המרוויחות המפתיעות מהקורונה: נעלי הקרוקס
העובדה שאנחנו כלואים בבתים רק סייעה לחברת הנעליים, שהשכילה למתג את עצמה מחדש ולפנות לדור הצעיר • לא הזיק גם שיתוף הפעולה עם הזמר ג'סטין ביבר שידוע בבחירות האופנתיות המפתיעות שלו • המניה קפצה והתחזית לשנה הבאה יותר מאופטימית

בזמן שחברות רבות לא מצליחות להתאושש מהמשבר, יש אחת שדווקא הרוויחה בגדול. השבוע פרסמה חברת קרוקס תחזית צמיחה אסטרונומית לשנה הקרובה. כן, כן, מדובר בחברה שאחראית לנעל המוכרת בעיקר בשל כיעורה הבולט, אבל עכשיו כשאף אחד לא יוצא מהבית, היא זוכה להתעניינות מחודשת. עוזרת לכך העובדה שהחברה גייסה כמה משפיענים בולטים, ביניהם הזמר ג'סטין ביבר, לפרסם את הנעל ברשתות החברתיות.
על פי התחזית שפרסמה החברה היא צופה להציג בדוח סוף השנה הקרוב גידול של 12% במכירות שלה בשנת 2020, ולהגיע להכנסות של 1.38 מיליארד דולר. מדובר בקפיצה גדולה שכן בחברה ציפו לגידול של 5%-7% במכירות בלבד.
למרות שניתן לקוות שהקורונה לא תישאר אתנו, בקרוקס לא צופים שמגמת הצמיחה תשתנה בשנה הקרובה: החברה הציגה צפי לגידול של 20%-25% במכירות בשנת 2021. המניה של קרוקס עלתה ב-12% נוספים בעקבות הדיווח.
לפני כעשור הייתה החברה על סף פשיטת רגל, אך בשנים האחרונות היא חזרה לצמוח. מספר שיתופי פעולה מסקרנים הכירו את הנעל הוותיקה גם לדור הצעיר. בשנה האחרונה חברו קרוקס לג'סטין ביבר ול-KFC ליצירת מהדורה מיוחדת, מה שהזניק את המניה ואת המכירות.