חברת סיטי טרנספורמר, שפיתחה רכב חשמלי לשימושים עירוניים שיכול לצמצם את מימדיו, בדרך לבורסה בתל אביב: החברה הודיעה כי תנפיק בתחילת הרבעון השני של השנה לפי שווי של 450-600 מיליון שקל. עד כה גייסה החברה 35 מיליון שקלים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בחברה צופים כי עד סוף השנה יקבל הרכב שלהם אישור לתקינה אירופית וכי במהלך 2022 יעלה לראשונה על הכביש בישראל. ל-CT-1, הרכב שפיתחו בסיטי טרנספומר, רוחב מקסימלי של 1.4 מטר (האורך: 2.49 מ') והוא נועד להתמודד הן עם מצוקת חניה והן עם עומסי התנועה, בהם יוכל לתמרן בדומה לרכב דו גלגלי.

המנגנון שפיתחה החברה שמאפשר לרכב להתרחב או להצר את עצמו לרוחב של מטר בלחיצת כפתור מוגנת בפטנט, ולפי החברה הדבר מאפשר לו לחנות בחניה של אופנוע. עוד לפי סיטי טרנספורמר, ארבעה רכבי CT-1 יכולים למלא שטח של מכונית רגילה, כך שמדובר על חיסכון של עד 75% בשטח החניה.

תא הנוסעים עצמו, בנפח כאלף ליטר, נשאר ללא שינוי גם כשהרכב מתכווץ, ולמעט הנהג ניתן להסיע ברכב נהג בוגר נוסף, או שני ילדים. בסיטי טרנספוטר טוענים כי תא הנוסעים יוכל לשמש למטרות שונות, כמו אלה של רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

"כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי", אמר המנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה. "רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה".

האתגר המרכזי - הסוללה

אחד האתגרים הגדולים של תעשיית הרכב החשמלי בדרך לחדירה המשמעותית לשוק הוא הסוללה, וליתר דיוק טווח הנסיעה שזו מאפשרת בין הטעינות, כשהיא מהווה חלק משמעותי בעלות הרכב החשמלי כולו. ברכבים שאינם עירוניים אחד השיקולים המרכזיים של הרוכשים היא כל כמה זמן יצטרכו להטעין את הרכב, והאם יקרה מצב בו באמצע נסיעה ארוכה למשל יצטרכו לחפש לפתע אחר עמדת טעינה. על פניו לשימושים בתוך העיר החשש הזה פוחת. בכל אופן, לפי סיטי טרנספורמר, הסוללה תספיק לנסיעה של 120-180 ק"מ (תלוי בשימוש בבקרת אקלים).

בהקשר זה יוזכר גם המו"מ שמנהלים בשלד הבורסאי גו.די.אם תחת המנכ"ל החדש ניב חברון שרכש נתח ממנו, על רכישה של חברה מתחום המיקרו-מוביליטי, שסובב פתרונות להתניידות או הובלה בסביבה עירונית, למשל באמצעות רכב דו-מושבי - כמו זה של סיטי טרנספורמר, קורקינטים ואופניים חשמליים, רכב דו-מושבי, רחפנים ועוד. לפי דוח של מקינזי, שוק המיקרו-מוביליטי יגלגל ב-2030 כטריליון דולר בשנה.

בתור חברה מבוססת טכנולוגיה, הטווח שמתכננת סיטי טרנספורמר להנפקה הופך אותה לחברה בשווי שוק בינוני ביחס למקובל למשל בנאסד"ק. במהלך השנה האחרונה חברות בסדרי גודל דומים, שבעבר הדירו את רגליהם מהבורסה המקומית, החלו להנפיק בת"א כדרך לגייס הון שיאפשר להן לצמוח.

בין השאר יומן אקסטנשנס וחברת הייקון מערכות, שהנפיקו בשווי דומה לזה של סיטי טרנספומר, וזה עתה נודע כי גלאסבוקס, סטארט אפ שפיתח עבור ארגונים מערכת לניתור דפוסי שימוש ופעילות באפליקציות שלהם, מתכננת גם היא הנפקה באחוזת בית, לפי שווי של 1-1.2 מיליארד דולר - כפול מזה של סיטי טרנספורמר, אך גם כן בסקאלה הבינונית מבחינת שווי שוק.

סיטי טרנספורמר הוקמה ב-2014 ע"י פורמוזה, אודי מרידור, ואייל קרמר. פרופ' יוהאן טומפורדה, אבי פרויקט מכונית הסמארט, הוא אחד השותפים האסטרטגים ומשמש כיועץ של החברה.

הכתבה המקורית פורסמה ב"ביזפורטל"