וולט ממשיכה את התרחבותה בתחום הקמעונאות, והחל מהיום (שני) יוכלו לקוחותיה להשתמש בשירות להזמנת מארזי מתנה. השקת הקטגוריה החדשה היא חלק ממהלך התרחבות כולל שמבקשים להוביל בוולט, אשר לפי טענתם יגיע בשנה הקרובה לאזורים נוספים ברחבי הארץ שעד כה לא נהנו משירותיהם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אין הרבה תחומי חיים ופעולות יומיומיות שהקורונה לא נתנה בהם אותותיה, בין אם לטובה ובין אם פחות. תחום המשלוחים ללא ספק הוא מבין אלה שקיבלו זריקת מרץ משמעותית, הביקוש גאה ולאוכלוסיית הצרכנים האינטרנטיים נוספו מצטרפים חדשים שקודם למגפה היו עושים קניות באופן אנלוגי בלבד. זה ניכר בין היתר במוקד המשלוחים והפניות של וולט.

לצד העלייה בביקוש לשירות ההזמנות ממסעדות, רשמו בוולט גם פניות ובקשות לקבלת מענה רחב יותר לצורך הצרכני שהתחדד במהלך הסגרים ובעידן החנויות הסגורות. בחברה אם כן, עמלו על דרך חדשה שתאפשר לנצל את הטריטוריה החדשה, והגיעו לקטגוריית המתנות. בזכות שיתוף פעולה עם רשתות קמעונאות וחנויות מקומית, החברה תאפשר למשתמשי האפליקציה "לסגור פינות" ולהזמין מארזים מיוחדים המותאמים לצרכים ספציפיים, הגעת המשלוח – תוך כחצי שעה מרגע ההזמנה.

כך זה ייראה:

בוולט מאפשרים גם להעביר את המשלוח ישירות לכתובת נמען שהוא איננו מבצע ההזמנה, בתור מתנה. אירועים מיוחדים שבדרך כלל דורשים מאיתנו ביקור בחנות – כמו ימי הולדת, לידות, ושלל שמחות, יימצאו מענה בקטגוריה החדשה, זאת בנוסף לחבילות שונות נטולות ייעוד ספציפי שעוצבו על ידי המותגים המשתתפים (כולל ממארזים לאם ולתינוק, מארזי טיפוח, אביזרים לבית, ומוצרי ספורט). ככלל, לא יתאפשר שינוי של תכולתן, מה שחיוני כמובן לשירות המהיר שעוקף את התהליך הקלאסי והמעט מסורבל שבמוקד הזמנות תלוי-מלאי. ההשקה לפני חג הפסח היא כמובן איננה מקרית, וכבר עכשיו ניתן יהיה לרכוש מארזים מיוחדים לחג.

בשלב זה מדובר בשירות שישלים את מה שיש למותגים להציע, כשהמותגים הגדולים ביותר ברשימה הם אלה של קבוצת פוקס-ויזל: פוקס הום, שילב וללין. על פניו, מעורבות הקבוצה במהלך עשויה להיתפש כצעד שיש לו פוטנציאל לנגוס בפעילות האונליין הקיימת של שלל המותגים הכלולים בה, אולם בפוקס כמו גם בוולט, מאמינים שמדובר בדרך לייצר ערך נוסף עבור קהל הלקוחות, מה שלא עתיד לפגוע בביקושים הקיימים, לפחות לא באופן משמעותי.

"אנחנו עונים לצורך אחר", מסבירים בוולט, "אנשים מעוניינים במשלוחים מידיים, וזה משהו שאנחנו עושים, ועושים אותו טוב כפי שאני מאמינה שהצלחנו להראות בתקופה הזו". המותגים הזמינים נכון לעכשיו הם פוקס הום, שילב, ללין, הטי לאב, פושיה, פאלפ שופ, יוגה סטור, דאק יו, ג׳ונסון 85 והמלקט. כפי שהרשימה מספרת, ההתמקדות כרגע היא באזור המרכז, ורק תושבי תל אביב, גבעתיים ורמת גן יוכלו ליהנות מהשירות. העובדה הזו מעלה מחדש את השאלה – עד מתי תמשיך להיות וולט מזוהה עם ההוויה התל אביבית כמעט באופן בלעדי?

וולט יוצאת מהמרכז?

"הקורונה הביאה לפריחה מבחינת תחום ההזמנות ממסעדות" מספרת ליאור אשכול, מנכ"לית וולט. "בד בבד עם העלייה המשמעותית בביקוש, התקשינו ליישם את ההתרחבות הגיאוגרפית שאותה תכננו. הצורך לשרת את הלקוחות הקיימים לא אפשר לנו בשנה האחרונה להגיע ללקוחות רבים נוספים, לא כפי שהיינו רוצים". עכשיו, זה עומד להשתנות – כך לפחות מצהירים בוולט; "2021 היא ששנת ההתרחבות הגיאוגרפית שלנו".

אם אכן החזון הזה יתממש בחודשים הקרובים, יהיה זה הוגן להניח שעסקים מקומיים רבים ברחבי הארץ יבקשו להיאחז באפשרות כדי לרפד דרכה את ההכנסות המידלדלות. בוולט מספרים שקיבלו פניות רבות מעסקים מקומיים במהלך הסגרים, אך מידת ההצלחה של מהלך כזה מחוץ לבועה התל אביבית היא עדיין טריטוריה לא מוכרת, גם עבור וולט עצמה. האם יצליחו בוולט לנצל את המומנטום של עידן הקורונה ולהפוך לאלמנט נוכח וקבוע עוד יותר בחייהם של יותר ישראלים? זה יתבהר רק בעוד כמה חודשים.