אטימות: כבר יותר משנה וחצי קשישה סיעודית וחולת דמנציה ממרכז הארץ ממתינה לכספי הביטוח שמגיעים לה, בסך מאות אלפי שקלים, בשביל לממן מטפלת. הסיבה: היא עברה בין חברות הביטוח כלל והפניקס, וכעת השתיים מתקוטטות ביניהן כבר יותר משנה מי צריכה לשלם לה. כעת, בזמן שהסוגיה נידונה בבית המשפט, הקשישה נותרה ללא הכסף שמגיע לה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הקשישה חברה בקופת חולים מכבי, שהחליפה את חברת הביטוח כלל בהפניקס וזכתה במכרז הביטוח הסיעודי לפני כשנתיים. המעבר הזה בין שתי החברות גרם לתובעת ליפול בין הכיסאות. אין חולק על כך שמדובר בחולה סיעודית שזכאית לכסף, אך בחברת הביטוח כלל טוענים שהיא הפכה לסיעודית לאחר שעברה חברת ביטוח, ואילו בהפניקס אומרים שזה קרה עוד לפני שהגיעה אליהם.

בכלל אומנם הסכימו למתווה כספי שהוצע, אך בהפניקס לא הייתה הסכמה על כל סעיפיו. כעת בני משפחתה של הקשישה טוענים שהם מתקשים לעמוד בתשלומים למטפלת, ולכן פנו לבית המשפט שיכריע בסוגיה לאחר שהליך הגישור נכשל.

עו"ד מאירה זוהר, שמייצגת את המשפחה, אמרה ל-N12: "חברת כלל גילתה רצון טוב והסכימה למתווה הכספי שהוצע, אולם זה לא מספיק היות וכדי להגיע להסכם כולל, נדרשה גם הסכמת הפניקס שלא ניתנה. לכן התיק ממשיך ומתנהל בבית המשפט ושתי חברות הביטוח ממשיכות להתכתש זו עם זו מי תשלם לתובעת, על גבה של אישה חולת דמנציה וסיעודית שצריכה כל שקל מהפוליסה שעבורה היא שילמה כל השנים".

עורכת הדין מאירה זוהר (צילום: ולדימיר בונדרב)
עו"ד מאירה זוהר | צילום: ולדימיר בונדרב

מחברת הפניקס נמסר בתגובה: "בכתב התביעה שהגיע להפניקס, טוענת המבוטחת כי מקרה הביטוח אירע טרם הצטרפותה לחברה, כשעוד הייתה מבוטחת על ידי חברת כלל. לחברת הפניקס נודע לראשונה על העניין כשהתקבלה בבית המשפט תביעה נגדה וכנגד חברת כלל. למרות האמור, נאותה הפניקס לקיים הליך של גישור שבמסגרתו הציע המגשר תשלום למבוטחת. לאחר שהסדירו החברות בינן לבין עצמן את החלוקה ביניהן, אושר על ידן מלוא הסכום שהציע המגשר. אלא שטרם קבלת פנייתכם, הודיע המגשר כי עו"ד של המבוטחת חזרה בה מהסכמתה להצעת המגשר. בנסיבות אלו תימסר עמדתנו בבית המשפט".

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה: "כלל אינה המבטחת בביטוח הסיעודי כבר למעלה משנתיים, והביטוח עבר לאחריות חברת הפניקס. עם זאת, פעלנו ברגישות ובמהירות כדי למצוא פתרון לטובת המבוטחת. לא ברורה לנו הפנייה לחברה, שכן כלל הסכימה באופן מיידי לכל סעיפי המתווה שהציע המגשר החיצוני שמונה לנושא".