יאנדקס משיקה את שירות משלוחי המזון שלה בישראל, כפי שנחשף לפני כחודש בגלובס. השירות החדש, שנקרא "DELI מבית יאנגו", יחל לפעול בשלב הראשון בתל אביב, ברמת גן ובגבעתיים, באמצעות שלוש "חנויות שחורות" בשטח של 200 מ"ר, שיפעלו במרכזי הערים מהן יבוצעו המשלוחים. השירות יחל לפעול כבר מהיום (ב'). 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במילים אחרות, מדובר בחברה הראשונה שהקימה בישראל שירות משלוחי מזון שלא מבוסס בכלל על חנויות פיזיות שהצרכנים יכולים לרכוש בהן.

בחברה מבטיחים להתעלות על כל החסמים שקיימים היום בענף למשך תקופת ההשקה: לספק משלוח בתוך פרק זמן של 15 דקות, ללא דמי משלוח וללא מינימום הזמנה, כך שניתן יהיה להזמין ממנו אפילו חפיסת מסטיק או קרטון חלב. 

"הבשורה הצרכנית שלנו היא משלוחים לבית הלקוח תוך רבע שעה", מצהיר היום סמנכ"ל הסחר של יאנגו, צח ברזני. מדובר על שירות שפעיל כל ימי השנה למעט יום כיפור, כולל בסופי שבוע. לתקופת ההשקה החברה מציעה משלוח חינם וללא מינימום הזמנה, כך שניתן יהיה להזמין אפילו מוצר אחד בודד.

ולכמה זמן תישמר ההטבה הזו? לטענת החברה, ההשקה אינה תחומה בזמן, והיא עשויה להימשך שבועות או חודשים, ככל שיידרש להחדיר את השירות החדש. בחברה הצהירו כי היא עשויה לפתוח עשרות סניפים ב-2021, אולם ההתרחבות שלה תהיה כפופה להצלחת ההחדרה לשוק המקומי.

"משלוחים ללא הפסקה" (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

מבחינת רמות המחיר של הפלטפורמה החדשה, מצהירים היום ביאנדקס: "נהיה זולים מ-AM:PM ודומים למחירי שופרסל אקספרס, יחד עם 15% הנחה לתקופת ההשקה כדי להחדיר את השירות". הוא מציין כי המטרה בתנאי ההשקה הנוחים הייתה להוריד את כל החסמים שקיימים כיום בהזמנת מזון מקוונת - זמן המשלוח, עלות המינימלית והמחיר - כדי לחדור לשוק. 

בניגוד לשירות משלוחי האונליין שקיים כיום בישראל - קוויק - יאנדקס מתבססת על חנויות שהיא מקימה ובבעלותה שמותאמות לליקוט בלבד, וזאת בניגוד למתחרה הישראלית קוויק המתבססת על סופרמרקטים חיצוניים שאינם בבעלותה.

ומה ניתן לרכוש באמצעות השירות של יאנדקס? חטיפים, פירות, ירקות, עופות, בשרים, ביצים, מוצקי ניקוי, אלכוהול, סיגריות - כשהחברה התקשרה ישירות עם ספקיות מוצרי הצריכה והמזון הגדולות בישראל.

"התמהיל שונה לחלוטין משל רשתות הקמעונאות, והוא דומה יותר לזה של חנויות הנוחות", אומר סמנכ"ל הסחר ברזני, כשלדבריו, בנוסף לאלה ייווצרו שיתופי-פעולה עם חנויות בוטיק, דוגמת רשת לחמים שכבר ניתנת להזמנה לצד הלחמים שנמכרים ברשתות הסופרמרקט.

בחברה מצהירים כי מגוון המוצרים שהיא מוכרת מתבסס על המוצרים הנמכרים ביותר בסטורנקסט, כך שניתן יהיה למצוא עבור המותגים המובילים את הווריאנט הנמכר ביותר שלהם, בדומה לחנויות נוחות ובשונה מרשתות קמעונאות גדולות.

לפי יאנדקס, המודל הטכנולוגי שלה אמור לאפשר לה לספק משלוח בפרק זמן ממוצע של רבע שעה: "חילקנו את אזור הפעילות לשכונות, כשבכל אזור הקמנו חנות שחורה. הטכנולוגיה של יאנדקס אמורה לתת למלקט ההזמנה הוראות כיצד לבצע את ההזמנה בצורה היעילה ביותר, ולשלוח הודעה למסופון של שליח על רכב דו-גלגלי שיגיע באופן מיידי".

הכתבה פורסמה במקור בגלובס