עם פרוץ הקורונה ותחילת ההגבלות צברה חברת השליחויות וולט פופולריות רבה בקרב המשתמשים. המסעדות סגורות לאירוח וכל מה שנותר למי שחפץ בארוחה ממסעדה הוא להזמין את המשלוח עד הבית. עם התרחבות העבודה, החליטו בחברת השליחויות לגייס עוד עובדים והשליחים עצמם לא מרוצים ומאיימים בשביתה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפני שבוע הכריזה החברה על מסע שיפורים טכנולוגיים באפליקציה, כזה שאמור להיטיב עם השליחים וליעל את חלוקת העבודה בצורה טובה יותר. אבל בשטח המצב שונה לגמרי. "כולם עצבניים", מספר שליח שכועס על השינוי. "אני עוצר ברמזור וכולם אומרים 'גמרו אותנו'. כולם ממורמרים".

וולט (צילום: כדיה לוי, גלובס)
וולט | צילום: כדיה לוי, גלובס

השינוי המרכזי באופן העבודה הוא הדרך שבה מוקצים המשלוחים לשליחים. אם עד היום כל שליח יכול היה לקחת מספר משולחים במקביל וכך לחסוך בזמן ודלק, בשיטה החדשה הוא נאלץ לקחת משלוח אחד בכל פעם.

הכעס שנצבר בקרב השליחים הביא אותם להתאחד ברשתות החברתיות ואפילו לאיים בהפסקת הפעילות למספר שעות: "נראה לך שוולט יכולים להחזיק בקריז של שליחים שלא עובדים? שעתיים בשיא הלחץ והם מקבלים מכה כואבת".

התפרצות קורונה בצכ'יה: מסעדה סגורה בפראג (צילום: David W Cerny, רויטרס)
התפרצות קורונה בצכ'יה: מסעדה סגורה בפראג | צילום: David W Cerny, רויטרס

מנהלת התקשורת של וולט טוענת ש"מטרת השינוי היא אך ורק לשפר את החוויה של המשתמשים ושל השליחים וליעל את זמני ההמתנה, אין רצון לפגוע באף אחד מהצדדים".

הערב נרשם עומס בתל אביב בין היתר בעקבות מחאה של חלק מהשליחים. אומנם חברת וולט סייעה רבות בתקופה האחרונה למסעדות ובעלי העסקים להשאיר את הראש מעל המים ועזרה מאוד לכאלה שפוטרו או נאלצו להשלים הכנסה, אבל אולי כדאי שיקשיבו קצת יותר לשליחים שלהם.