המשבר באל על: אחרי שהתגבש הסכם התייעלות בחברת התעופה הלאומית – מגיעה התנגדות חריפה מבית. הטייסים, שאמורים להיפגע מהקיצוץ המסתמן בעלות כוללת של 105 מיליון דולר בשנה, מסרבים כעת לחתום – ומביאים לאיום מצד ההסתדרות: אם וועד הטייסים לא יחתום – אנחנו נעשה זאת במקומכם. במקביל, שכר הבכירים בחברה יופחת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

החברה קיבלה חוות דעת משפטית, לפיה אם לא יגיעו היום (רביעי) להסדר – היא תצטרך להודיע על חדלות פירעון. על פי המתווה, הסקטור שייפגע באופן הקשה ביותר הוא הטייסים. ההשלכות המעשיות של ההסכם יכללו פיטורי 71 טייסים, והפחתת שכר לטייסים האחרים שיישארו באל על.

ההסתדרות עומדת לימינה של הנהלת אל על ומגבה אותה - ויוצאת נגד הטייסים. הם העבירו מסר חד, כי אם ועד הטייסים לא יחתום על ההסכמות עוד היום, הארגון יעשה זאת במקומו. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר: "לא ניתן לחברה ליפול".

בינתיים, המשבר ממשיך לתת את אותותיו על החברה, שנראה כי נערכת לתקופה קשה ממושכת נוספת. יצאה היום הודעה ובה עדכון על הפחתת שכר לבכירי החברה. קיצוצי המשכורת לחברי דירקטוריון על אל יימשכו, לפי שעה, עד 31 באוקטובר. 

בתוך כך, נמשכים המגעים מול הרוכש הפוטנציאלי של אל על. כפי שפורסם בתחילת השבוע, אלי רוזנברג, תלמיד ישיבה מירושלים בשנות ה-20 לחייו, התעניין ברכישת החברה – בשיא תקופת המשבר המתמשך בה. הוא ממשיך בצעדיו לקראת הפיכתו המסתמנת לבעל השליטה בחברה. הוא מייצג את אביו, איש עסקים מניו יורק, שהונו מוערך בחצי מיליארד דולר לפחות. הסיבה לכך היא שתנאי בסיסי לרכישת אל על הוא אזרחות ישראלית.