אפקט הקורונה: העלייה במכירות רשתות המזון נמשכת
מגמת העלייה במכירות במרכולים, שהחלה בתחילת משבר הקורונה - נמשכה גם בחודש יולי • לעומת יוני, מדובר בצמיחה של כמעט 2% • מכירות המזון ביולי השנה גבוהות ב-7.4% מהתקופה המקבילה אשתקד • רשתות השיווק רשמו עלייה מתונה של 0.6%


המרוויחות הגדולות של הקורונה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את נתוני המכירות של רשתות השיווק לחודש יולי. בעוד שכלל רשתות השיווק רשמו עליה מתונה של 0.6% במכירות לעומת חודש יוני, רשתות המזון נהנו מעליה של 1.9% במכירות.
למעשה, רשתות המזון נהנו מזינוק חריג במכירות בתקופת הקורונה. בגל התחלואה הראשון, הצליחו החברות להגדיל את מכירותיהן בכמעט 50% ביחס להיקף המכירות בשנת 2008.
על אף שנתוני רכישות המזון ירדו מאז שיא המשבר, הם נותרו גבוהים, וכעת שוב מצויים במגמת עלייה. מכירות המזון ביולי השנה גבוהות ב-7.4% מביולי אשתקד. בנתונים מנוכים עונתית של כל שנת 2020 עד יולי נרשמה עלייה של 8.8% לעומת השנה שעברה. בשנת 2019 לשם השוואה רשמו רשתות המזון עליה של 0.3% בלבד.

לעומת רשתות המזון, כלל רשתות השיווק דווקא רשמו ירידה חדה בשיא המשבר בתחילת השנה, כשמכירותיהן ירדו על פי נתוני הלמ"ס לרמות של שנת 2011. החדשות הטובות הן שכעת הן רושמות התאוששות מסוימת במכירות ובנתון של שנת 2020 עד חודש יולי, מנורה עונתית, אף נרשמה עליה של 2.4% במכירות לעומת 2019.
