N12
פרסומת

איקאה מצמצמת פעילות: תפסיק לפתוח סניפים במוצ"ש

רשת הרהיטים הענקית הודיעה כי תחזיר מחל"ת 200 עובדים, אך 400 עובדים נוספים לא ישובו לעבודה עד סוף אוגוסט • עוד הודיעו באיקאה על צמצום משמעותי של שעות הפעילות • מנכ"ל הקבוצה: "אנו עדים לשינויים בהתנהגות הצרכנית בעולם ובישראל"

שני מוזס
גלובס
פורסם:
איקאה נתניה נפתח מחדש
צילום: יוסי אלוני, פלאש/90
הקישור הועתק

משבר הקורונה ו"צמצום תופעת השופינג" מערערים גם את השגרה של רשת הרהיטים איקאה בישראל. משבר הקורונה רחוק מלהיות היסטוריה עבור 400 מעובדיה בישראל של רשת הרהיטים השבדית איקאה, תוך שהחברה גם מקצרת את שעות הפעילות בסניפיה שמעתה שעות הפעילות שלהם תצומצם, כשהסניפים יחדלו מלפעול במוצ"ש.

היום הודיעה איקאה כי תחזיר מחל"ת 200 עובדים, כשמנגד, 400 עובדים נוספים שהוצאו לחל"ת באמצע מרץ ימשיכו בחל"ת עד סוף חודש אוגוסט, כך שיהיו בחל"ת תקופה כוללת של כחמישה וחצי חודשים. עם זאת, נראה כי באיקאה מכוונים להתייעלות משמעותית אף יותר, כשהם מציעים לאותם 400 עובדים שימשיכו בחל"ת לבחור באופציה של פרישה כבר עכשיו עם "חבילת פרישה".

ערב משבר הקורונה הועסקו בקבוצת איקאה ישראל כ-1,700 עובדים. כלומר איקאה מציעה לרבע מעובדיה להתפטר ובכך לקצץ משמעותית את כוח העבודה שלה.

בתוך כך, מקצרת איקאה את שעות פעילות החנויות שלה החל מתחילת יולי. בימים ראשון עד רביעי יפתחו סניפי הרשת בעשר בבוקר וייסגרו בשבע בערב, בימי חמישי מעשר בבוקר עד עשר בלילה, ובשישי מתשע בבוקר עד שלוש בצהריים. במוצאי שבת החנויות יהיו מעתה סגורות.

ישראל (שוקי) קובלנץ
קובלנץ: "עדים לשינוי בהתנהגות הצרכנים" | צילום: אייל יצהר

במכתב ששלח מנכ"ל הקבוצה שוקי קובלנץ לעובדי החברה הוא כותב: "החל מפרוץ משבר הקורונה, חווה העולם משבר כלכלי עצום המשפיע על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו. אנו עדים לשינויים בהתנהגות הצרכנית בעולם ובישראל. בתקופה האחרונה, אנו עוסקים בניסיון ללמוד את הרגלי הצריכה החדשים ולהבין את השפעתם על הקמעונאות בכלל ועלינו בפרט".

לפי קובלנץ, "השינויים בהרגלי הצריכה ואי הוודאות המלווה את התקופה דורשים מאתנו יוזמה וחשיבה מחדש בהיבטים של שיטות העבודה, הפעילויות בחנויות ובמטה, שעות וימי הפעילות ועוד".

"אנו מזהים שני שינויים מרכזיים בהרגלי הצריכה", כתב קובלנץ. "האחד, התמקדות בקניות מוגדרות "על פי צורך" וצמצום תופעת השופינג, והשני, שינויי ב"שעות הצריכה" בשווקים השונים המתבטאת בהפחתה משמעותית של צרכנות הערב והלילה. השינויים בהרגלים נכונים לא רק ללקוחות". עוד מוסיף קובלנץ, כי "זהו רגע לא פשוט בחיי חברה בכלל ושלנו במיוחד, אנו תקווה שהחלטות אלו ייקלו ככל האפשר על המצב האישי של כל אחת ואחד מכם".

הכתבה פורסמה במקור באתר גלובס