בזמן שהקורונה עדיין מתפשטת כמעט בכל העולם ולאף אחד אין באמת מושג מתי נחזור לשגרה ובתוך כך, מתי נחזור לטוס, מספר מומחים שניסו לנבא מה יקרה בעתיד התחלקו בין אלה שטענו שנחזור לטוס כבר במאי או תחילת יוני ואחרים טענו שזה יקרה רק בקיץ. יחד עם זאת, מה שהיה משותף לכל המומחים זה שהם הסכימו שהדברים לא יראו אותו הדבר.  

בתוך כך, חברת הענק האמריקאית - דלתא, כבר הודיעה על מספר שינויים מהותיים בטיסות שלה מעכשיו ועד להודעה חדשה. השינוי המהותי ביותר עליו הודיעה החברה, הוא שהם שמפסיקים למכור כרטיסי ישיבה במושב האמצעי במחלקות התיירים והפרימיום, זאת על מנת לשמור כמה שאפשר על מרחק ביטחון בין הנוסעים. 

חברת התעופה שעדיין מפעילה לא מעט טיסות בימים אלו, בעיקר בתוך ארה"ב, ציינה שחסימת המושב האמצעי כבר יצאה לדרך ונכון לעכשיו תתקיים עד סוף חודש מאי או יותר במידת הצורך. בפועל, כל מי שמזמין כרטיסים היום לא יכול לבחור כלל את המושב האמצעי שמסומן באיקס באתר החברה. בנוסף, במטוסים בהם ישנם שורות של שני כיסאות ימכר רק כרטיס אחד לצמד, ובשורה של חמישה מושבים ימכרו רק שלושה כרטיסים.

מטוס דלתא איירליינס בקו תל אביב ניו-יורק (יח``צ:  יחסי ציבור )
מטוס של דלתא איירליינס | יח``צ: יחסי ציבור

אנשים שירצו להחריג עצמם, כמו משפחות עם ילדים קטנים, יאלצו לפנות טלפונית ולבקש לאפשר להם זאת. במחלקות המתקדמות: ראשונה ועסקים, ההושבה נעשית כרגיל בגלל הרווח הגדול גם ככה במושבים הללו.

הוצאת המושב האמצעי ממחלקת התיירים גורמת לכך שבכל טיסה יהיו גם פחות נוסעים. נכון לעכשיו, הדבר לא משפיע על מחירי הכרטיסים, היות שחברת התעופה לא מצליחה למלא את מטוסיה בכל מקרה ומנסה להעניק מחירים אטרקטיביים לנוכח הסיטואציה. 

על אף שלהוצאת המושב האמצעי יש כרגע תאריך סיום, קיים סיכוי גבה שהמהלך יימשך גם הרבה אחרי שתדירות הטיסות יחזרו להתנהל כבעבר, זאת על מנת להמשיך לשמור על מקדם בטיחות, אך בעיקר כדי להעניק לנוסעים הרגשת ביטחון בכלי התחבורה שרבים מפחדים ממנו כרגע.