מחר (ו'), ייסגרו כל תחנות הרכבת בת"א בפעם השנייה בעקבות עבודות החישמול של רכבת ישראל, ונוסעים רבים שנתקלו ביום שישי שעבר בעיכובים ארוכים ועומסים כבדים חוששים שגם הפעם ייקלעו למצב דומה.

"הגענו לסבידור בשעה 13:40, והיו שם עשרות אנשים", מספר אחד הנוסעים, "למרות שאמרו שייצא שאטל לתחנת הרצליה כל חצי שעה, אנשים שהיו שם לפנינו אמרו שלא יצא שאטל מאז 13:15 וכעסו מאוד, כי זה כבר היה קרוב מאוד לכניסת השבת. הסדרנים כל הזמן אמרו שכבר ייצא שאטל והתעלמו מהטענות של האנשים, אבל בפועל כל הזמן הגיעו שאטלים שכבר היו מלאים או שנסעו ליעדים אחרים. בסוף, בגלל שלא היו נהגים, אחד הסדרנים הוציא אוטובוס, וצעק בטלפון כל הנסיעה תוך כדי נהיגה. הוא יצא רק ב-14:10, ולכן איחרתי את הרכבת הישירה האחרונה מהרצליה לחיפה. נאצלנו לעלות על רכבת עם עצירה בבנימינה, ובסופו של דבר הגעתי יותר מחצי שעה מאוחר יותר ממה שתכננתי".

לאחרונה החליטו ברכבת ישראל לבצע את העבודות להקמת רשת רכבות חשמלית בשעות הלילה ובימי שישי בלבד, בשל מיעוט הנוסעים בזמנים אלו. החל מתאריך 23 בינואר, יום שישי האחרון, תנועת הרכבות מכיוון צפון השתנתה כך שתופעל עד תחנת הרצליה וממנה, ותנועת הרכבות מכיוון דרום תופעל עד תחנת לוד וממנה. תנועת הרכבות בקו רעננה-באר שבע תופעל מכיוון צפון עד תחנת בני ברק וממנה, ומדרום עד תחנת ת"א ההגנה וממנה. כלומר, בימי שישי תחנות מודיעין, כפר חב"ד, לוד גני אביב וכל תחנות תל אביב יהיו סגורות, עד להודעה חדשה.

לפי ההודעה שהתפרסמה באתר הרכבת, לשירות הנוסעים בין תחנות עכו ולוד בימי שישי יופעלו רכבות מיוחדות בשני הכיוונים מדי שעתיים, ובנוסף, יופעלו שירותי היסעים חלופיים (שאטלים) ללא תשלום, בשיטת "מלא וסע" או לפי הלו"ז שהתפרסם באתר. אלא שביום שישי האחרון נוסעים שהגיעו בשעות הצהריים לתחנת ת"א סבידור מרכז גילו התנהלות כאוטית, עם עשרות נוסעים שחיכו לשאטלים שלא הגיעו או הגיעו מלאים, נאלצו להתעכב ואף לפספס את רכבות ההמשך שלהם ולא קיבלו מענה מסדרני הרכבת שנכחו במקום.

פרויקט החישמול בתל אביב (צילום: דוברות רכבת ישראל)
צילום: דוברות רכבת ישראל

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת העבודה להרכבת המערכות החשמליות על גבי המסילות, מתבצעת מידי שישי עבודה מאומצת לחישמול מקטעי המסילה באיזור תל אביב. זאת למען השיפור השירות הרכבתי לכל הארץ, הגדלת תדירות הרכבות וצמצום זיהום האוויר.

מלאכת חישמול מסילה פעילה, בה עוברות רכבות, הינה מורכבת ומאתגרת, הנדסית, בטיחותית ותפעולית, ומצריכה הפסקת תנועת הרכבות לזמנים קצובים.

על מנת לצמצם למינימום את אי הנוחות, העבודות מתבצעות בימי שישי ובשעות הלילה, בהם מספר הנוסעים נמוך יחסית.

יתכנו הפסקות פעילות יזומות נוספות גם בהמשך, בהתאם לצורכי השלמת הפרויקט. 

אנו מתנצלים בפני נוסעינו על אי הנוחות הזמנית, מבינים את הקושי שנוצר ללא שירותי הרכבת, ולכן מעמידים לרשותם היסעים חינמיים, לאורך כל שעות הפסקת הפעילות, גם בשעות הלילה.

לאחר שנרשמו עומסים נקודתיים בהיסעים ביום שישי האחרון, תתוגבר החל מהשבוע פעילות ההיסעים ומספר האוטובוסים יגדל".