האם נגיף הקורונה פגע גם במכירות בירה קורונה בישראל? לפי נתוני סטורנקסט, מכירות בירה קורונה בישראל ירדו בכ-30% בשבועות האחרונים. הירידה במכירות של קורונה גדולה בהרבה מהירידה הכללית בכלל מכירות שוק הבירה בישראל, שהסתכמה בפחות מ-10% באותה תקופה - ינואר לעומת דצמבר.

הירידה נרשמת לאחר שהמותג המקסיקני חווה עלייה בנתח השוק שלו - מ-9.2% בממוצע לחודש ב-2018 לממוצע של 10.6% ב-2019. בדצמבר הסתכם נתח השוק של קורונה ביותר מ-13%, אבל בשבועות האחרונים הוא ירד לכ-9.3% בלבד. 

בסביבת יבואנית קורונה, תימקו בירה, טוענים כי הסיבה לירידה במכירות היא לא הנגיף, אלא העובדה שבמהלך דצמבר הבירה הוצעה במסגרת מבצעים שונים - שהסתיימו בינואר. לטענת החברה, נתוני המכירות היו גבוהים מהחודש המקביל אשתקד.

שדה התעופה בצ'נגדו, סין (צילום: B.Zhou, ShutterStock)
צילום: B.Zhou, ShutterStock

בכיר בשוק המשקאות טוען ש"הציבור מבין שהמותג קורונה (שנמצא בבעלות מבשלת הבירה הגדולה בעולם, אנהויזר-בוש-אינבוו) לא קשור לנגיף המסוכן שהתפרץ בסין, אבל בירה זה משהו שצריך להתחבר אסוציאטיבית לכיף ולבילוי ולא למחלות. לכן ייתכן שיש פגיעה במיצוב של המותג".

בשבועות האחרונים העלו גולשים לרשת עיבודי תמונה שצוחקים על הנגיף ומקשרים בינו לבין הבירה. בדיקה בגוגל טרנדס העלתה שיש זינוק בחיפוש של המונח "קורונה" באנגלית, אבל גם של המונח בצירוף המלים נגיף (Virus) ובאופן מפתיע גם בצירוף המלה בירה (Beer). בעברית לא נרשמה עלייה בחיפוש המונחים "בירה קורונה".

מתימקו בירה, יבואנית קורונה לישראל, נמסר כי "הקהל של קורונה מספיק אינטליגנטי בשביל להבדיל בין בירה לווירוס. לא מרגישים כל השפעה על המכירות ובחברה נהנים עם כולם מההומור ברשת".