כעשור לאחר מועד הסיום המקורי, ברכבת ישראל התניעו את הקו החדש: לאחר ציפייה ארוכה, הערב (שבת) התחילו הנסיעות בקו הרכבת המקוצר בין ירושלים עם שלוש נסיעות בכל כיוון. הקו נוסע בשלב זה רק בין תחנות תל אביב-ההגנה לבין תחנת יצחק נבון בירושלים, עם עצירה בנתב"ג.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"החל מיום א' ה-22.12.19 יופעל הקו באופן מלא עם שתי רכבות בשעה לכל כיוון", מסרו ברכבת. זמני הנסיעות מירושלים: 21:56, 22:56 ו-00:02. הפעילות תתחדש בשעה 06:33. זמני הנסיעה מתל אביב: 21:56, 22:56, 00:15 ונסיעה ראשונה מחר בבוקר ב-06:21. לפי הערכות הרכגבת, הנסיעה תימשך 32 דקות לנוסעים מירושלים ו-34 דקות לנוסעים מתל אביב.

עד כה, כולל ההחלפה בנתב"ג, המסלול לוקח כ-50 דקות. אורכו של הקו 57 קילומטרים, כשלושים ושניים מהם בתוואי חדש הכולל תשעה גשרים באורך כולל של 3 קילומטרים וחמש מנהרות באורך כולל של 19 קילומטרים. הרכבות יצאו משני הכיוונים מדי חצי שעה. 

מדובר בבשורה חשובה עבור ישראלים רבים: בקו התבצעו 3 מיליון נסיעות מאז חודש ספטמבר אשתקד, ממוצע של 10,000 נסיעות ביום. כבר מתחילת חודש נובמבר ברכבת ישראל ביצעו בקו נסיעות הרצה. השבוע נרשמה אבן דרך חשובה נוספת, כאשר השרים בצלאל סמוטריץ' וישראל כ"ץ הצטרפו לנסיעה.

שר התחבורה סמוטריץ' אמר לפני הנסיעה: "יש ימים בהם אפשר להרים את הראש, לזקוף את הגב ולהיות גאים בזכות הגדולה שיש לנו להיות חלק מהקמת המדינה והגשמת החזון הציוני. דוד בן גוריון קיבל בטקס רב רושם את הרכבת הראשונה לירושלים, פחות מ-70 שנה אחרי אנחנו פותחים היום את הקו המהיר בין תל אביב לירושלים". 

חניכת קו הרכבת הישיר בין ירושלים לתל אביב
חניכת קו הרכבת הישיר בין ירושלים לתל אביב

"בימים שמדברים הרבה על הפער בין ישראל הראשונה וישראל השנייה, אין דבר כזה", הוסיף. "אנחנו מחברים את תל אביב וזה לא רק חיבור פיזי. ישראל כ"ץ, הקו לא היה מגיע לתחנה הסופית בלי האומץ החזון הנחישות והיכולת לדמיין עשר שנים קדימה. המון ביקורת קיבלת בזמן אמת ולכן היה ברור לי שאתה תפתח. הזכות הגדולה לך ולמנכל הרכבת".

גם שר החוץ ישראל כ"ץ, ששימש כשר התחבורה בעשור האחרון, נכח בנסיעה ואמר: "אלו ימים היסטוריים של חיבור בין הבירה ירושלים, תל אביב ומרכז הארץ. הייתי שותף בקבלת ההחלטות, כולל מתי כדאי לפתוח את הקו. השר סמוטריץ' מקבל החלטות אמיצות בניהול הדברים".

חניכת קו הרכבת הישיר בין ירושלים לתל אביב
חניכת קו הרכבת הישיר בין ירושלים לתל אביב

היקף הפרויקט שמגיע כעת לסיומו עומד על כ-7 מיליארד שקלים והם הושקעו בין היתר בחשמול הקו שהינו הקו המחושמל הראשון בישראל, בו פועלות רכבות חשמליות מסוף שנה שעברה.

בימים אלו עומלים ברכבת ישראל על המשך פרויקט חשמול המסילות בקו והרחבתו לתחנות תל אביב השלום, סבידור וצפונה מהן. בתחילת שבוע שעבר בוצע במפעל סימנס בגרמניה ניסוי ראשון ברכבת החשמלית החדשה של רכבת ישראל. היא צפויה להגיע לפה בסוף שנת 2020 ולהיכנס לשירות במהלך שנת 2021.

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר בירך על היציאה לדרך של הקו המהיר: ״זו נקודת ציון היסטורית לחיבור בירת ישראל לתל אביב באמצעות קו רכבת מהיר. הישג חשוב לחברה, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת שכוללת החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות ת"א השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת."