חברת השליחויות וולט נכנסה בשנה שעברה לישראל, ומאז רק הולכת ומתרחבת. בעזרתה, ניתן להזמין אוכל ממגוון רחב של המסעדות. מנגד, עומדים המסעדנים וטוענים שהם נדרשים לשלם עמלה גבוהה מדי, שכמעט והופכה את הארוחה ללא-רווחית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מסעדנים רבים שדיברו עם חדשות 12 מספרים שהחברה גובה מהם עמלה של 22-27% מכל הזמנה, זאת בנוסף לעמלה של 10 שקלים שהאפליקציה גובה מהלקוח שמזמין. המסעדנים טוענים כי היכולת להתנתק מהשימוש באפליקציה, לאחר שכבר החלו בעבודה משותפת, פוגעת קשות במכירות. ברגע שעסקים אחרים נמצאים במשחק, היכולת להתנגד לשירות פוחת ומקשה על בעלי העסקים.

מנגד, יש גם מסעדנים שטוענים שהשימוש בוולט שינתה להם את העסק. "המחזורים שלנו עלו ב-15 עד כ-20 אחוזים, התנועה פה גדלה הרבה יותר", אמר רמי לנדיאו ממסעדת "ברטון קרפרי". "הסכום שהשקעתי על פרסום ירד הרבה יותר".

וולט פועלת כיום בעיקר בתל אביב, אך בהמשך צפויה להתרחב גם לערים נוספות. אולי אז יוכלו בחברה להפחית את התשלומים שהם גובים מהמסעדות – וכך לאפשר למסעדנים למקסם את הרווחים מהעסק שלהם.

מחברת וולט נמסר בתגובה: "גובה העמלה הסטנדרטית הוא 27%, והיא מגלמת בתוכה את עלות השילוח ושכר העבודה של השליח. עלות הקמת מערך משלוחים ותחזוקתו על ידי המסעדה תהיה לרוב גבוהה יותר. מאז תחילת פעילות וולט בארץ, הצטרפו לשורותיה יותר מ-500 מסעדות ורק מסעדה אחת בחרה להפסיק את פעילותה, דבר המעיד על כדאיות השירות".