שיירת מחאה של עשרות נהגי מוניות יצאה הבוקר (ראשון) לעבר משרד התחבורה בירושלים מתל אביב, חולון, נתב"ג ולטרון. הנהגים, שמוחים על עדכון תעריפי הנסיעות בהתאם לצו הפיקוח שנחתם בשנת 2018, נושאים ארונות קבורה כבמסע לוויה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"לוקחים לנו את הפרנסה וקוברים אותנו", הסביר שי דיין, נהג מונית עצמאי מאזור. "יש יד מכוונת מלמעלה, של ראש הממשלה, שרוצה לשבור את הנהגים כדי להכניס שירותים כמו אובר. כבר היום עם נטל המס הכבד והמחירים המפוקחים קשה להתפרנס, עכשיו רוצים לקצץ לנו עוד 30%. אחרי מסע הלוויה היום אנחנו מקווים שיבינו במשרד התחבורה שעם הפרנסה של נהגי המוניות לא מתעסקים, יקפיאו את הכנסת צו הפיקוח החדש ויבחנו מחדש את השינוי".

במשרד התחבורה טוענים כי המחירים בשירות הבינעירוני גבוהים מאוד, ובהתאם לסימולציות שנערכו טרם גיבוש מבנה התעריפים החדש, המחיר ירד בממוצע ב-12%. לעומת זאת, טוענים במשרד, שהמחירים בשירות העירוני יעלו בכ-6%. מנגד, הנהגים טוענים כי מבדיקות מדגמיות שביצעו, מחירי הנסיעה בעיר לא ישתנו ואילו מחירי הנסיעה הבינעירונית יוזלו בשיעור חד של 30%, מה שיפגע בהכנסותיהם.

בתיה רובשיץ, נהגת מונית עצמאית תהתה: "למה נהגי המוניות צריכים לשלם על מחדלי המדינה? מי היה מוכן שיורידו לו 30% מהשכר והוא ימשיך לעשות את אותה עבודה. להפך, צריך להוריד לנו מיסים כמו מע"מ ובלו, אנחנו רכב ציבורי".

המחאה הינה יוזמה עצמאית ואיגוד נהגי המוניות הארצי אינו עומד מאחוריה. בימים אלו נמצא האיגוד במשא ומתן עם משרד התחבורה להקפאת כניסתו של הצו החדש. הם אף שיגרו מכתב ביום שני שעבר לשר התחבורה בו דרשו לבצע פיילוט ב-200 מוניות קודם לכניסת הצו החדש, ואיימו בתביעה ייצוגית אם הכנסותיהם ייפגעו.

שיירת מחאה של נהגי מוניות‎
שיירת המחאה יוצאת לדרך | צילום: בתיה רובשיץ

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "עדכון התעריפים מבוצע בהתאם לצו הפיקוח שנחתם בשנת 2018 לאחר עבודה מקיפה שהובילה ועדת המחירים הבין משרדית, המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר, בנושא ולאחר שני סבבים של שימוע. בהתאם לסימולציות שנערכו טרם גיבוש מבנה התעריפים החדש, המחירים בשירות הבינעירוני, הגבוהים מאוד כיום, ירדו בממוצע ב-12% והמחירים בשירות העירוני יעלו בכ-6%. טענותיהם של נהגי המוניות מבוססות על מדגם מצומצם של נסיעות ,שלא תואם עם ועדת המחירים, שמצידה הבהירה כי אין כל מידע חדש בטענות ארגון המוניות, שלא עלה בשימועים שבוצעו. עם זאת, ככל שלאחר יישום המבנה החדש ידרשו שינויים והתאמות, הנושא יובא לדיון בוועדה הבין-משרדית"