שירות החניה שמציעה חברת "פלייפארק" (FlyPark) לטסים לחו"ל נשמע על פניו כמו הצעה אטרקטיבית במיוחד: במקום לבזבז כסף על מוניות לנמל התעופה או להשתמש ברכבת, יכולים הטסים באמצעותו לקחת את רכבם האישי וכשהם מגיעים לנתב"ג - הוא מועבר לחנייה ואז מובא אליכם מייד עם הנחיתה. אלא שבחדשות 12 הצטברו עדויות רבות שמצביעות על שורה של תקלות בהפעלת החברה - שלא לומר הפקרת רכבים של ממש.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כשטל נחת בארץ יחד עם אשתו וחמשת ילדיו ורצה לקבל חזרה את רכבו הוא נאלץ לחכות, לחכות ולחכות. "יוצאים החוצה - אין אוטו", הוא שחזר. "מתקשרים: 'כן, כן. אנחנו בדרך'. ואז הם מתחילים לספר לך סיפורים - 'הרכב שלך נתקע, אנחנו מצטערים, אנחנו מתעכבים. אחרי שעתיים פלייפארק פתאום אמרו: 'איבדנו את המפתחות של הרכב, אין לנו מפתחות'".

בסופו של דבר טל נאלץ לשלם כמעט 1600 שקלים נוספים על המוניות הביתה, וגם אז נאלץ לחזור לנתב"ג כדי לאסוף משם את רכבו. אלא שמאז, למרות הבטחות חוזרות ונשנות מצד החברה - לא קיבל אפילו שקל וגם לא הצליח לאתר איפה ממוקם החניון המדובר ומשרדי החברה.

נזק שנגרם לרכב בחנייה של פלייפארק‎ (צילום: החדשות12)
נזק שנגרם לרכב בחנייה של פלייפארק‎ | צילום: החדשות12

טל לא לבד. במקרה נוסף, כשדליה נחתה המפתח לרכבה אמנם היה - אבל הרכב עצמו לא. בסופו של דבר נאלצה להזמין משטרה, ושם ממש לא הופתעו מדבריה: "כשסיפרתי להם מה קרה, מסתבר שהסיפור לא היה זר להם, הם הכירו, אמרו לי שיש בעיה, שכל ערב הם נדרשים לפתור בעיות מהסוג הזה. ואז 'בדרך פלא' - הרכב הגיע לשדה".

גם רענן השתמש בשירותים של פלייפארק, וגם הוא נאלץ לחכות לרכבו במשך לא פחות מ-6 שעות, עד שמנעולן פרץ אליו כדי שיוכל לנסוע. את הכסף על המפתחות החדשים שנאלץ להוציא הוא כצפוי לא ראה מאז. יש לקוחות נוספים שאפילו סיפרו לנו שמישהו השתמש להם ברכב בעודם נופשים בחו"ל. אחד מהם סיפר: "הרכב הגיע שרוט ודפוק, לא שטוף מינוס 50 ק"מ, מינוס רבע מכל דלק".

"יש פה בלאגן יש פה מלא מפתחות"

גל התלונות נגד פלייפארק הוביל לצו הרחקה שהוצא לפני שלושה חודשים ואיסור על כל פעילות בנתב"ג למשך שנה אחת, אבל בחברה - העסקים כרגיל. כשהתקשרנו לחברה לשאול על פעילותם למרות הצו אמרה לנו הנציגה: "לא ידוע לי פרטים בנושא".

החנייה של פלייפארק‎ (צילום: החדשות12)
החנייה של פלייפארק‎ | צילום: החדשות12

לכן החלטנו ללכת ולנסות למצוא את החניון, ואכן הצלחנו. שם מצאנו שני גברים שהדפו את הטענות ואמרו שהם בכלל לא קשורים לחברה עצמה אלא עובדים חיצוניים. "לא יודע מי בעל החברה", אמר אחד מהם, "אני חיצוני". בשלב זה פנה לחברו ואמר לו: "שומע? יש פה אנשים.. עושים עם מצלמה אין לי סבלנות אליהם". כשהוא יצא הוא הסביר מדוע יש לקוחות שנאלצים לחכות לרכב שלהם: "לפעמים יש... את יודעת, מחפשים מפתח, יש פה בלאגן יש פה מלא מפתחות, תראי כמה רכבים יש פה?". טל בסופו של דבר הצליח לקבל את ההחזר רק אחרי שהצלחנו לאתר את החניון ולצלם אותו וגם באורח פלא - כתובתו פורסמה כך לפתע באתר.

תגובת חברת פלייפארק (FlyPark): "החברה נותנת שירות לטסים מנתב"ג תוך הקפדה על איכות השירות הגבוהה ביותר, עם מעל עשרות אלפי לקוחות מרוצים שחוזרים אלינו וחוסכים עשרות אחוזים ממחירי החניה. כמו בכל חברה שנותנת שירות, תמיד יהיו לקוחות שלא נהנים מִשירות מאה אחוז. בנוגע ל'צו' נציין שהוא לא תקף לגבינו, שכן החניון ממוקם מחוץ לנתב"ג עם רישיון עסק מסודר לפי החוק והנהלים. נמשיך לעמוד לשירות הציבור הרחב".