הקריקטורה השבועית של דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)
הקריקטורה השבועית של דובר צה"ל | צילום: דובר צה"ל

כלי המסרים החדש של דובר צה"ל: כוחן של הרשתות החברתיות והרשת בכלל בקביעת סדר היום ודעת הקהל ידועות גם ביחידה האמונה על העברת המסרים של צה"ל. מאז היכנסו לתפקיד, מקפיד דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי לעדכן את דף הפייסבוק שלו ומנחה את אנשיו לחשוב באופן יצירתי ולהגביר את השימוש ברשתות החברתיות.

לצד זאת, משתמש דובר צה"ל בקריקטורות, אמצעי בו נעשה בעבר - אך השימוש בו גובר לאחרונה. בצה"ל אומרים כי הקריקטורות שהעלה דובר צה"ל לעמוד הפייסבוק שלו צברו הצלחה ברשת - עם שיתופים ותגובות רבים של גולשים מכל העולם וכן מישראל.

הקשר הכימי בין נסראללה לאסד

"אנחנו מנסים לנקוט בדרכים שונות על מנת לקיים שימוש נרחב בתקשורת החברתית וקרקטורה כזאת יכולה לרוץ ברשת ולמשוך תשומת לב", סיפר גורם צבאי. "רק לאחרונה צבר דף הפייסבוק של צה"ל יותר מ-100,000 לייקים - וקריקטורות והסברה מזוג זה יכולים למשוך עוד גולשים מהארץ מהעולם".

בצה"ל בוחרים את הקריקטורות לפי הנושאים החמים הנמצאים על סדר היום. כך למשל, הופצה השבוע הקריקטורה הקשורה ליחסי חיזבאללה סוריה, כשברקע הדיבורים על הנשק הכימי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק