חמישה ימים אחרי ההתרסקות במכתש רמון, בה נהרגו רס"ן עמיחי איטקיס ורס"ן עמנואל לוי ז"ל, חזרו היום מטוסי ה-F-16i לטוס. במקביל, ערך היום מפקד חיל האוויר אלוף עידו נחושתן תרגול בסימולטור הטיסה בחצור, כדי לשמור על כשירות מבצעית.

"זהו מקצוע שדורש ריכוז מקסימלי בכל שלב - מהיציאה לאוויר ועד לחזרה לקרקע", מסביר מפקד חיל האוויר. "צריך לבצע את המשימה ולהפעיל מערכת שיקולים מאוד הגיונית שפועלת בסביבה לוחצת", הוא מוסיף.

מפקד חיל האוויר בזירת ההתרסקות, בשבוע שעבר (צילום: דובר צהל)
מפקד חיל האוויר בזירת ההתרסקות, בשבוע שעבר | צילום: דובר צהל

הקופסה השחורה ממטוס הסופה שהתרסק בדרום כבר בדרכה למעבדות בארצות הברית, על מנת להשלים את התמונה, אבל כבר עכשיו ברור שלא מדובר בכשל טכני, אלא בטעות ובחוסר תשומת לב שהובילו לתאונה.

בדיוק כדי למזער את הגורם האנושי, שהוא המרכזי בתאונות מן הסוג הזה, מתרגלים הטייסים בסימולטור בחצור מצבי חירום ותקלות שלא ניתן לחוות וללמוד בטיסת אמת. "אנחנו בודקים בסימולטור אם הם עושים את התרגילים כמו שצריך", מסבירה רב"ט ונסה שמיר, מדריכת סימולטור בחצור.

נושא נוסף שעולה היום לדיון הוא הניסיון של האמריקנים לפתות את ישראל במטוסי חמקן חדשים, מסוג F-35, אותם צפוי חיל האוויר לקבל בתמורה להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "מול התרחישים שצפויים לנו באוויר, אני אשמח לראות מטוסים משובחים ומשוכללים בחיל, ובוודאי כשמדובר ב-F-35", מצהיר אלוף נחושתן בסיום התרגול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק