כולנו מכירים את מרכזי שירות הלקוחות של החברות הגדולות, אבל על מוקד השירות של צה"ל כבר יצא לכם לשמוע? אותם לובשי חאקי שאמונים על ביטחוננו, נותנים כעת גם מענה בטלפון - ממש כמו בעולם האמיתי.

בחודשיים האחרונים מתהדר אותו הגוף שאנו כל כך נהנים לצחוק על ההתנהלות המיושנת שלו, בשירות חדש בשם "כוכבית גיוס". רק תחייגו 3529* וצה"ל לשירותכם.

מרכז המידע יסייע למועמדים לשירות ביטחון במגוון רחב של תחומים: החל מבדיקת הפרופיל הצבאי, דרך קביעת תאריכי גיבוש לסיירות, וכלה בהרגעת הורים מודאגים. "זהו שירות לכל דבר", מציינת רס"ן לימור בליסיאנו, מפקדת מרכז השירות. "אנחנו אפילו עושים מיונים מקדימים לנותני השירות, מתוך מחשבה שמי שיושב כאן צריך סבלנות, אכפתיות ורצון לעזור. חשוב לנו שמי שיושב כאן ידע לעשות את המיטב, עבור הלקוחות שלו".

"אנחנו הפנים הראשונות שהמועמדים פוגשים"

ואכן, החיילים במקום מלאים בתחושת שליחות וגאווה יחידתית. "אנחנו הפנים הראשונות שהמועמדים פוגשים", מסבירה החיילת יוליה בובניקוב. "אנחנו גם עוזרים לאמהות הדואגות, גם למי שהולך לקרבי,. אני חושבת שזה מאד חשוב: אם אנחנו לא נענה על השאלות, מי יעשה את זה?"

במרכז החדש מדווחים כבר על יותר מ-26 אלף פניות טלפוניות בחודש, ומוסיפים כי שיחה ממוצע אורכת בין שתיים לשתיים וחצי דקות. פרמטר מרכזי נוסף שנמדד הוא משך ההמתנה על הקו. בצה"ל מציינים בסיפוק כי זמן ההמתנה עומד בין 50 שניות לשתי דקות. בהשוואה למוקדי שירות אחרים מדובר בהחלט בנתון משביע רצון.

"אם בעבר היינו רגילים לקבל רק תלונות, היום אנחנו מקבלים הרבה מכתבי והרבה פקסים שמודים לנו", מסכם בשמחה סא"ל דוד גולדנר, ראש ענף קדם צבאי הממונה על מרכז השירות החדש.