מפקד חיה"א אשל בודק את רוטור המסוק (צילום: חיל האוויר)
מפקד חיה"א אשל בודק את רוטור המסוק | צילום: חיל האוויר

חודש לאחר שקורקע מערך מסוקי הצפע (קוברה) בעקבות התרסקות המסוק בשפלה, השיב היום חיל האוויר את המערך לפעילות מלאה. בתאונה בשפלה נהרגו סא"ל נעם רון ורס"ן ארז פלקסר. מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל הצטרף הבוקר לטיסת אימון שגרתית, והמריא עם המבנה לאימון תקיפה ושיתוף פעולה עם כוחות קרקעיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

צפו במפקד חיה"א מצטרף לאימון:

 

"איבדנו שניים מטובי הלוחמים כתוצאה מתקלה טכנית", אמר אשל. "למערך הצפע יש חשיבות רבה מהבחינה המבצעית. המצב סביבנו דינמי ורווי איומים וזה מחייב מוכנות של חיל האוויר בכלל המערכים שלו".

אשל הוסיף כי "הצפע רלוונטי מאוד למתרחש בגבולות ומעבר להן, והיה חשוב מאוד להחזיר אותו לטיסה. התנאי המרכזי היה ההבנה העמוקה של מה קרה ולמה. עוד לא סיימנו את החקירה עד תומה, אבל לשים את האצבע על הבעיות אנחנו יודעים".

בשבוע שעבר פרסם צה"ל את מסקנות תחקיר תאונת המסוק. צוות התחקיר לבדיקת נסיבות התאונה, בראשות אלוף-משנה נ', הציג למפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, את הממצאים ואת מסקנות הביניים, מהם עולה כי התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי רוטור הזנב. המסקנות הוצגו גם למשפחות ההרוגים.

מדובר צה"ל נמסר כי התאונה לא נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הטייסים או מגיל המסוק, וכי התחקיר הצבאי יימשך עד להשלמתו והוא כולל חקירה מעמיקה של חיל האוויר בשיתוף החברה יצרנית המסוק Bell.