קמפיין הגיוס שפרסם המוסד (צילום: חדשות)
קמפיין הגיוס שפרסם המוסד | צילום: חדשות

המוסד פרסם היום (חמישי) קמפיין גיוס חדש, שנועד למצוא את האנשים המוכשרים ביותר להצטרף לשורותיו. במודעה שפרסם הארגון הציע למועמדים המתאימים שאוהבים הרפתקאות ואתגרים מסביב לעולם להצטרף לשורותיו, אך לא פרסם דרך ליצירת קשר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

הארגון, שמבצע פעילויות מודיעיניות חשאיות מחוץ לגבולות המדינה, פנה למתאימים ביותר ותיאר את "שגרת חייו" של מי שיעבוד בארגון. בכותרת המודעה נכתב: "יש לך דקה?" ולאחר מכן: "אתה כבר מיומן באריזה לשלושה ימים. אוהב לספר שלא תגיע לכדורגל עם החברים בשני בערב, כי אתה בלונדון, לשתי פגישות, ומי היה מאמין שככה יטרטרו אותך רק כדי לשמוע את דעתך על 'אלגוטריידינג'". (מסחר בבורסה שמבוסס על תוכנות מחשב). 

"לא קרוב לדמיין שככה יתחיל הפרק המסעיר בחייך"

בהמשך המודעה פנה המוסד למועמדים והציג אפשרות לחיים כפולים: "הימים בחו"ל נינוחים יותר. פתאום אתה הופך לאנגלי. עוצר לדרינק לפני ארוחת הערב". הארגון ניסה לשמור על מידע מעורפל במודעה ה"מסתורית", ובלי לפרט יותר מדי, אבל בניסיון למשוך את המתאימים ביותר: "יש לנו הצעה שהיא בדיוק כזאת. יכולנו לספר לך, אבל אז... כן. בדיוק. אל תנסה לנחש. אין טעם".

בסוף המודעה נכתב: "המוסד מגייס. אולי אותך?" ולא צורפה דרך ליצירת קשר. בכך אולי רומז המוסד כי יגיע בעצמו למועמדים המתאימים בעיניו, או גם הפעם, כמו במודעה שפרסם השב"כ לפני כשבוע בה נתן אתגר למועמדיו, מציב הארגון אתגר בפני מועמדיו המתאימים ומצפה מהם שיצליחו להגיע אליו בעצמם. בסיום המודעה נכתב: "בוא נתערב שאתה אפילו לא קרוב לדמיין שככה יתחיל הפרק המסעיר בחייך".