משרד הביטחון ממשיך בהקמת המכשול הביטחוני בגבול ירדן-ישראל, גדר בעלות של כ-300 מיליון שקלים שנועדה להגן על המטוסים שימריאו וינחתו בנמל התעופה החדש ליד תמנע. השלמת המכשול להגנה על נמל התעופה על שם אילן ואסף רמון ז"ל, שמוקם בימים אלו, צפויה להסתיים בחודשים הקרובים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המכשול הפיזי יכלול גם מענה ייחודי מסוגו, שפותח להגנה על נמל התעופה: גדר ענקית בגובה של כ-30 מטרים. הגדר, המוצבת על גבי עשרות עמודים גבוהים, תוכננה להגן על המטוסים הממריאים והנוחתים בשדה התעופה מפני איומים שונים. המכשול נפרס לאורך 4.5 קילומטרים, והוא כולל אמצעים טכנולוגיים נוספים.

גדר בעלות של כ-300 מיליון שקלים (צילום: מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון)
גדר בעלות של כ-300 מיליון שקלים | צילום: מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון

"אנחנו פועלים כל העת לחזק את מרכיבי הביטחון בכל הגבולות, אל מול אתגרים קיימים ועתידיים". אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בהתייחסות להתקדמות העבודות. לדבריו, "המכשול הייחודי שאנו מקימים בימים אלה בערבה הוא עוד הוכחה ליצירתיות וכושר הביצוע של מערכת הביטחון, ועל כך מושתתת עוצמתו של צה"ל".

הפרויקט מבוצע תוך שילוב בין כלל מרכיבי המכשול ושותפים בו עשרות קבלנים של אגף ההנדסה והבינוי ומנהלת הגבולות והתפר. את העבודות מובילים ראש מנהלת הגבולות והתפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב). הקמת המכשול דרשה, בין השאר, גם פינוי שדות מוקשים ישנים לאורך של כ-13 קילומטרים, והשלמתו צפויה להסתיים בקרוב.

ליברמן נגד ביטן - ובעד הרבנים. ארכיון (צילום: פלאש 90, MARK NEYMAN, חדשות)
"עוד הוכחה ליצירתיות של מערכת הביטחון". | צילום: פלאש 90, MARK NEYMAN, חדשות

במשרד הביטחון הדגישו כי בתכנון המכשול ניתן משקל רב לתוואי השטח הייחודי של הערבה ולמזעור הפגיעה בנוף, והעבודות נעשות בתיאום עם גורמי הגנת הסביבה. בין השאר פותחו פתרונות שיאפשרו את הקמת המכשול בתוואי נחל הערבה - וגם מעברי מים רבים לחיזוק עמידות המכשול, מעברים אקולוגיים לבעלי חיים, וכן פתרונות למניעת קורוזיה בשל הקרבה לים.