בית הספר לטיסה של חיל האוויר הכשיר במשך עשרות השנים האחרונות מאות אנשי ונשות צוות אוויר שהשתלבו במערכים הלוחמים בחיל האוויר. הבוקר (רביעי), לאחר שנים בהן שמר על מעטה חשאיות, דיברו בגלוי ראש להק כוח האדם ומפקד בית הספר לטיסה על ההכשרה, על הטכנולוגיה החדשה ועל שילוב הנשים בקורס היוקרתי בצה"ל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אנשי בית הספר לטיסה ומטה חיל האוויר סיפרו על שינויים בתהליכי המיון וההכשרה בקורס הטייס שיאפשר לנשים להשתלב בצורה משמעותית ונכונה יותר. "אנחנו עושים מאמצים רבים ומשנים תהליכים על מנת להתאים טוב יותר את המיון בקורס טיס לנשים", סיפר תא"ל נתן ישראלי, ראש להק כוח אדם.

"אין חשיבות למטוס אם מטיס אותו טייס או טייסת"

"מרכיב נוסף זה שילוב הולך וגדל של נשים בתפקידי פיקוד בכירים בחיל האוויר", סיפר תא"ל ישראלי. "יש לנו לראשונה סגנית מפקד בטייסת F-15, יש אישה ראשונה בקורס מפקדי טייסות, ובכלל אפשר לראות יותר ויותר נשים בתפקידים בכירים. טיסה קרבית היא עניין מקצועי, לא עניין של מגדר, אין חשיבות למטוס אם מטיס אותו טייס או טייסת".

"יותר נשים", מטוס העפרוני (צילום: דובר צה"ל)
מטוס "העפרוני" | צילום: דובר צה"ל

ראש הלהק, שאחראי על הכשרות הטייסים בחיל האוויר סיפר כי לאחר שניהל צוות חשיבה עם בנות צוות האוויר בחיל, סיפר על תכנית חדשה שבתקווה תגרום ליותר נשים להתנדב לקורס הקשה. "ייצרנו לראשונה 'רשת ביטחון' לבנות שמגיעות לקורס טיס, שאם ינשרו מהקורס יוכלו לשרת בתפקידים איכותיים בחיל האוויר".

"מקומות שלא היינו בעבר", אל"מ עומר (צילום: דובר צה"ל)
"מקומות שלא היינו בעבר", אל"מ עומר | צילום: דובר צה"ל

בבית הספר לטיסה סיפרו גם על השינויים הטכנולוגיים בקורס הטייס בשנים האחרונות. "הכנסנו הרבה מאוד ממדים לתוך ההכשרה שהיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו מה שלא היה בעבר", סיפר אל"מ עומר, מפקד בית הספר לטיסה. "יש כאן היבטים של סימולטורים מאוד מתקדמים שמאפשרים לדמות מצב של לוחמה באוויר, אם זה בעולם הקרב או המסוקים. זה משהו שבעבר אי אפשר היה לעשות".

חניכי קורס טייס (צילום: דובר צה"ל)
חניכי קורס טייס | צילום: דובר צה"ל

מפקד בית הספר סיפר גם על מטוס ה"לביא" שנמצא בשימוש בשנים האחרונות ועוזר להכשיר את טייסי הקרב בשלב הסופי של הקורס. "'הלביא' לוקח אותנו למקומות שלא היינו בהם בעבר", סיפר. "הוא מייצר לנו אפשרות להיות הרבה יותר קרובים למטוסים שנמצאים היום בטייסות. הטכנולוגיה שקיימת היום ב"לביא" מאפשרת לנו להכשיר את טייסי ה"אדיר" הבאים בצורה הרבה יותר משמעותית".