ביום חמישי בצהריים עם ישראל יישא עיניו לשמיים, לראות את הצוות האווירובטי בפעולה. החלק המרכזי של מטס חיל האוויר לציון 70 שנים להקמת המדינה. אבל איך זה עובד? הקרבה המסוכנת בין המטוסים, טיסה בדיוק כה גבוה, איך עושים את זה?

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אנחנו שומרים מרחק בעיניים, אין לנו שום מכשור אלקטרוני שמאפשר לנו להעריך את המרחק מהמטוס המוביל", סיפר רס"ן ל', טייס בצוות. "לכל אחד לפי תפקידו יש את הסימנים שהוא מכיר לגבי המרחק והזווית במבנה".

היינו עם הצוות השבוע, הכנות אחרונות למופע. ביום יום הם טייסי קרב ומדריכי טיסה בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. אבל הם גם חברים בצוות מצומצם, הצוות האווירובטי, עם מטוס העפרוני.

"כל הטיסה היא מאוד מורכבת והיא גם דיי מסוכנת, צריך הרבה ניסיון כדי להצליח לשמור מבנה יציב ומסודר", אמר רס"ן ל'. "במהלך המופע, גם האנכי וגם האופקי, יש אלמנט אחר שהוא קשה. אבל עם הרבה אימונים אנחנו מצליחים להגיע לרמה מספיק טובה כדי שזה יהיה בטוח".

השנה הצוות יציג מופע משודרג, עם תרגילים חדשים שיגיע לערים או מקומות שלא זכו לחזות בו בעבר - בצפון ובדרום. בימים מתוחים של הקפצות של מטוסי קרב לכל כלי טיס מתקרב, הפעם זו תהיה טיסה להנאה בלבד.