הרב עובדיה יוסף (צילום: חדשות 2)
הרב עובדיה מנסה להרגיע | צילום: חדשות 2

לקראת הבחירות לרבנות הראשית שיתקיימו ביום רביעי הקרוב בש"ס, משנים גישה ואחרי השתלחות בציבור הדתי-לאומי ובחובשי הכיפות הסרוגות עוברים למסרים של פיוס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הערב, במהלך שיעורו השבועי התנצל הרב עובדיה יוסף על דברים שנאמרו על ידי הרב שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס במוצאי השבת שעברה.

"ראש הישיבה שלנו רבי שלום כהן דיבר כמה דברים נגד הכיפות הסרוגות, אבל לי אין שום ספק שהוא לא מתכוון על אותם שהם לובשים כיפות סרוגות וכי הכיפה הזו היא מעידה מיהו האדם?", אמר מנהיגה הרוחני של ש"ס. "כוונתו רק איזה - פוליטיקאים שעזבו מקור חיים ועשו שיתוף פעולה עם אנשים שגזרו גזירות על עולם התורה. שאר כיפות סרוגות כולם אהובים. מעולם לא ידעתי מה זה כיפה סרוגה מה זה כיפה שחורה, זה לא כלום".

מאמצי הפיוס מגיעים על רקע חשש כבד בש"ס שגורמים בגוף הבוחר "יענישו" את התנועה על ההשתלחויות החוזרות ונשנות בציבור הדתי-לאומי ויתמכו במועמדים מטעמם ובהם הרב שמואל אליהו והרב דוד סתיו.

מפגש הפיוס הערב בירושלים (צילום: מועצה אזורית שומרון)
מפגש הפיוס הערב בירושלים | צילום: מועצה אזורית שומרון

"טיהור וניקוי האווירה"

במקביל, נפגשו היום בירושלים רבני הציונות דתית עם רבני החרדים הספרדים, במסגרת יוזמה של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה "להביא לפיוס ולהפסיק את שיח השנאה".

במפגש השתתפו: הרב שמואל אליהו - רבה של צפת והמועמד הציוני דתי לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב חיים דרוקמן - יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא ולשעבר ראש מערך הגיור, הרב אליקים לבנון - רב המועצה האזורית שומרון, חבר הנהלת מועצת יש"ע. ומן הצד הספרדי החרדי: הרב ראובן אלבז ראש ישיבת אורח חיים ומקורב לרב עובדיה יוסף, הרב ברוך שרגא - אב בית דין ירושלים, וכן הרב יצחק כהן רב שכונת שמואל הנביא, הרב מאיר מזוז רב שכונת רמת אשכול. כולם רבנים המזוהים עם ש"ס, ומנהיגים קהילות גדולות.

במפגש הוחלט בין הצדדים להפסיק את שיח השנאה. הן הצד הציוני והן הצד החרדי הסכימו ביניהם כי לא ניתן להמשיך עם שיח מסוג זה. במסמך המסכם את המפגש כתבו הרבנים: "הצעד הראשון עליו הוחלט הוא לצאת בקריאה לטיהור וניקוי האווירה, הרבנים קראו לכל תלמידי חכמים, מרנן ורבנן, להיזהר בביטויים עולבים, להימנע משמות גנאי, ולנהוג כבוד איש ברעהו. כאשר כל עולם התורה ינהגו כבוד זה בזה תוכשר הקרקע להסכמות בכל הנושאים השנויים במחלוקת".