האם בקרוב ייאלצו תלמידי התיכון להיפרד מהחלום להגיע לבית הספר במכונית? שר התחבורה, ישראל כץ, שוקל להעלות את גיל המינימום להוצאת רישיון נהיגה.

"הפריבילגיה של קבלת רישיון נהיגה בגיל 17 לא תישאר בכל תנאי", אמר השר בדיון שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת לציון יום המחויבות הלאומית לתאונות דרכים.

לדברי כץ, אם לא תצליח המדינה להילחם בקטל בדרכים ולהוריד את מספר ההרוגים בכבישי, ישקול משרדו להעלות את גיל הנפקת הרישיון ל-19 או 20. "עם כל המגבלה שיש עם השירות הצבאי, אם זאת הדרך האחרונה, ואני מקווה שלא, אז יהיו שינויים דרמטיים וינהגו עד הרבה יותר מאוחר", הוסיף בדיון.

"חד-משמעית נעדיף את החיים", קובע כץ, ומוסיף כי הוא שוקל להעלות את גיל היתר הרישיון בצורה דרמטית, וזאת כדי להגן על הנוסעים בכבישים, ולהוריד את מספר תאונות הדרכים.

השר שנתקל בתגובות לא אוהדות מצד נציגי מועצת התלמידים הארצית שנכחו בדיון, אמר כי הוא יודע שמדובר בצעד לא פופולרי, אך הדגיש כי זהו שיקול שאין להתחשב בו. "אנו נחושים לשנות ולבלום את המגמה של תאונות נהגים צעירים בכל מחיר", הסביר.

המלחמה של אהרונוביץ' בשתיינים

במקביל, הציג היום השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' את תכניתו לצמצום צריכת האלכוהול בקרב צעירי ישראל.

במסגרת היוזמה שמטרתה להיאבק בגל האלימות הגואה בישראל, תיאסר מכירת משקאות חריפים בפיצוציות החל מ-23:00 ועד 07:00, כמו גם שתייה או החזקת אלכוהול פתוח במקום ציבורי. בנוסף תוצמד מדבקת אזהרה לכל משקה משכר.

שימוש לא נכון הופך נוזל סתמי למחולל אלימות ומוביל אפילו לרצח", הזהיר השר אהרונוביץ'. "כשנכנסתי לתפקיד, הדגשתי שאתמקד על המלחמה באלכוהול. כמו שאסור לילדים לשחק בסכינים לא נאפשר להם לשחק בנשק האלכוהול. אם לא נטפל בכך היום נסבול מזה מחר ומחרתיים".