כבר אי אפשר לפספס את התופעה: הקמפיינרים הכי בולטים ברדיו הם שרי הממשלה. עד לפני כמה שנים זה היה אסור בתכלית האיסור בהוראת היועץ המשפטי לממשלה,  אך בשנה האחרונה קבע מנדלבליט קריטריונים חדשים - והסכר נפרץ.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

שיאנית הקמפיינים היא מירי רגב. בשנה האחרונה היא הובילה 6 קמפיינים בעלות של - 576,833 שקלים. לדוגמא פרסום האירוע ל50- שנה לאיו"ש עלה עשירית מהסכום. שר המדע אופיר אקוניס הוביל שלושה קמפיינים בעלות דומה- 568,081 שקלים, בהם פרסום ימי מדע וסבסוד קייטנות.

משרד החינוך שילם עבור קמפיין סיורי המורשת שהוביל בנט כ-286,300 שקלים, השר דרעי הוציא על קמפיין אחד שעסק במרכזי צעירים 152,850 שקלים וגלעד ארדן - 123,806 שקלים שהזמין את הציבור ליום פתוח עם כוחות הבטחון.

והם לא לבד: גם השרים אלקין, גמליאל וחוטובלי רכשו מאות דקות פרסום ברדיו בקולם, בעלות של עשרות אלפי שקלים לכל משרד. סה"כ, ורק בשנה החולפת, שילמה המדינה 1,875,000 שקלים על פרסום ברדיו בקולם של השרים. 

אמנם מדובר באירועים שחייבים לפרסם, הם למען הציבור. אך השאלה היא אם הפרסום בקולו של השר או השרה הם באמת הדרך הטובה ביותר לקדם את האירוע, או שאולי זה דווקא מקדם את השר עצמו. על כך בדיוק יתקיים דיון מחר בוועדת השקיפות של הכנסת בראשות סתיו שפיר.