ארבעה בני ישיבות סירבו לעלות לטיולית עם מפקדות טנק בהכשרה
הטיולית התעכבה לאחר שארבעה בני ישיבות סירבו לעלות להסעה שבה ישבו מפקדות טנק • לאחר שיחת מפקדים עלו לטיולית


החדשות בקצרה:
- ארבעה בני ישיבות סירבו לעלות לטיולית שבה ישבו מפקדות טנק בהכשרה.
- הלוחמות ישבו בחלקה האחורי של הטיולית בתום יום אימונים.
- לאחר שיחת מפקדים עלו הלוחמים להסעה והנסיעה יצאה לדרכה.
- צה"ל: "יינתן מענה לצורכי כלל המשרתים והמשרתות".
פרק נוסף במחלוקת סביב שילוב לוחמות בצה"ל: ארבעה בני ישיבות סירבו בשבוע שעבר לעלות לטיולית שבה ישבו מפקדות טנק בהכשרה בתום יום אימונים. לאחר שיחת מפקדים עלו הלוחמים לטיולית והנסיעה יצאה לדרכה. "צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לפקודת השירות המשותף, תוך מתן מענה לצורכי כלל המשרתים והמשרתות ושמירה על אורח חייהם", מסר צה"ל בתגובה לאירוע.

הטיולית הגיעה לאסוף לוחמים ולוחמות משטח האימונים. הלוחמות ישבו בחלקה האחורי של הטיולית, בעוד חיילים אחרים עלו להסעה ללא התנגדות. ארבעת בני הישיבות סירבו תחילה לעלות, והטיולית התעכבה עד לסיום השיח עם המפקדים.
"כל חלקי האוכלוסייה צריכים לשאת בנטל"
האירוע מצטרף לשורת התפתחויות במאבק סביב שילוב נשים בתפקידי לחימה ובמסגרות השירות המשותף בצה"ל. בחודש אפריל קבע בג"ץ כי על צה"ל מוטלת חובה חוקית לקיים, ככל הניתן, שוויון הזדמנויות בין המינים בשיבוץ לתפקידי לחימה, והורה ברוב דעות לפתוח התנסות בחיל השריון כבר בנובמבר 2026.

בתגובה לבג"ץ, 12 ראשי ישיבות הסדר גדולות הודיעו כי יפסיקו לשלוח את תלמידיהם לחיל השריון החל ממחזור הגיוס הבא, במחאה על החלטת בג"ץ. במכתב שפרסמו תקפו את עמדת המדינה וצה"ל, וכתבו כי שילוב לוחמות בשריון המתמרן פוגע, לדבריהם, ב"קדושת המחנה" וביכולת הלחימה, וקראו לצבא למצוא מסלול חלופי למתגייסים שאינם מעוניינים לשרת במסגרת מעורבת.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, אמר לאחרונה בכנס מפקדים נרחב כי "לא תהיה הדרת נשים בצה"ל", והדגיש כי שילובן של נשים הוא "ערכי, שוויוני ומהווה צורך מבצעי" ושכל חלקי האוכלוסייה צריכים לשאת בנטל". אתמול, ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, קרא לתלמידיו שלא להתגייס לסיירת מטכ"ל בטענה כי היחידה "הפכה ליחידה מעורבת", והביע התנגדות לשירות משותף של לוחמים ולוחמות.
תגובת דובר צה"ל: "בתום יום אימונים שבוצע, הגיעה טיולית לאיסוף הלוחמים והלוחמות משטח האימונים. מספר לוחמים התנגדו לעלות להסעה, לאחר שיח שביצעו המפקדים עמם, הם עלו להסעה והנסיעה התבצעה כנדרש ובהתאם לפקודת השירות המשותף.
צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לפקודת השירות המשותף, תוך מתן מענה לצורכי כלל המשרתים והמשרתות ושמירה על אורח חייהם".
