N12
פרסומת

ישראל תציע פיילוט: נסיגה חלקית משטח בדרום לבנון, ובמקומה ייכנס צבא לבנון עם פיקוח אמריקני

הצוות הישראלי יעלה את הרעיון בסבב שיחות המו"מ עם לבנון וארה"ב שייפתח היום • במערכת הביטחון ובממשלה מנסים לייצר צעדים בוני אמון כדי להימנע מכפיית תכתיב אמריקני או איראני

ירון אברהם
ניר דבורי
המהדורה המרכזית
פורסם:
הקישור הועתק

החדשות בקצרה:

  • סבב שיחות בין ישראל ללבנון ייפתח היום בוושינגטון.
  • ישראל תציע פיילוט של נסיגה חלקית משטח מצומצם בדרום לבנון, שאליו יגיע צבא לבנון עם פיקוח אמריקני.
  • מקור ישראלי: "אנחנו באים עם מפות כדי להחליט על אזור הפיילוט".
  • המהלך נועד למנוע תכתיב אמריקני או איראני על הצדדים.
  • צה"ל פועל להשמדת מתחם תת-קרקעי של חזבאללה ברכס עלי טאהר.

בוושינגטון ייפתח היום (שלישי) סבב שיחות משא ומתן בין ישראל ללבנון שיימשך שלושה ימים. המשלחת הישראלית תגיע למפגש עם מפות ותציע תוכנית פיילוט לנסיגה חלקית בשטח מצומצם בדרום לבנון - כך פרסמנו אמש במהדורה המרכזית.

שיחות בין ישראל ללבנון
שיחות בין ישראל ללבנון, ארכיון | צילום: שמוליק עלמני, שגרירות ישראל

הצעה לנסיגה חלקית

  • צה"ל ייסוג משטח מסוים, שכנראה יהיה מטוהר באופן יחסי, ולשם ייכנס צבא לבנון תחת פיקוח אמריקני.
  • "אנחנו באים עם מפות כדי להחליט מה יהיה אזור הפיילוט בלבנון", אמר מקור ישראלי לחדשות 12.
  • המקור הוסיף בשיחה: "הפיילוט ישתרע באזור שהוא מדרום לליטני, כלומר מדרום לקו הצהוב".
  • במערכת הביטחון ובממשלה מנסים לייצר צעדים בוני אמון כדי להימנע מכפיית תכתיב אמריקני או איראני.
רא"ל אייל זמיר בשטח עם מפקדי החטיבות המתמרנות
הרמטכ"ל זמיר עם מפקדי החטיבות המתמרנות בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

הרכב המשלחת ומבנה השיחות

  • השיחות צפויות להסתיים ביום חמישי אחר הצוהריים ויתנהלו בשתי קבוצות עבודה: מדינית וצבאית.
  • בראש הקבוצה המדינית יעמדו השגריר יחיאל לייטר ויוסי דרזנין, שליחו של ראש הממשלה ובכיר במל"ל.
  • בראש הקבוצה הצבאית יעמוד ראש מדור אסטרטגיה מיכאל לוין, יחד עם ממלא מקום הנספח הצבאי אריק בן-דב.
  • כל הצדדים, בהם ישראל, לבנון וארצות הברית, מגיעים עם ציפיות גבוהות להשגת תוצאות בסיום הסבב.
פרסומת

הפעילות ברכס עלי טאהר

  • במקביל למשא ומתן, צה"ל ממשיך להחזיק בנקודות אסטרטגיות שבהן המשימה טרם הושלמה, ובראשן רכס עלי טאהר, בתיאום עם האמריקנים.
  • במרחב קיים מתחם תת-קרקעי גדול של חזבאללה, והצבא מקיים דיונים כיצד להשמידו מבלי לפגוע בשיחות בין ארצות הברית לאיראן.
  • באזור פועלת כעת אוגדה 36, הכוללת את חטיבת גבעתי וחטיבה 401, במבצע לוגיסטי והנדסי מורכב.
  • ההמלצה הצבאית להשמדת המתחם תוצג לדרג המדיני, וההחלטה על דרך הפעולה צפויה להתקבל בתוך ימים בודדים.