N12
פרסומת

ההספד קורע הלב של אימא של סרן דוד ז"ל שנפל בלבנון: "אבא יקבל אותך בזרועות פתוחות"

סרן דוד חזות ז"ל שנפל בלבנון הובא למנוחות בעיר מגוריו אשקלון • הייתה לו אחות אחת, והוא התייתם מאביו בגיל 16 • אימו ספדה לו בכאב, סיפרה על הרצון להתגייס לגולני ולשמש כמפקד - ועל הדאגה לחייליו • "יצאת מלבנון ישר לביקורי בית", שיתפה. "אמרת: 'אימא, אני אטפל בכל החיילים הבודדים שלי'" • עוד קראה: "די עם המלחמה הזו, כל חייל שהולך שם - הולך לחינם"

איתי גל-און
איתי גל-און
N12
פורסם:
הקישור הועתק

גלית, אימו של סרן דוד חזות ז"ל ששמו הותר לפרסום הבוקר (ראשון), ספדה לו בכאב בהלווייתו שהתקיימה הערב באשקלון, עיר מגוריו. דוד, מפקד מחלקה בגדוד 12 של גולני, התייתם מאביו כשהיה בן 16. לדוד הייתה אחות אחת.

סרן דוד חזות ז"ל
סרן דוד חזות ז"ל | צילום: אתר צה"ל

"בן שלי, חיים שלי, היית חדור מטרה מהצופים ועד למכינה: 'אימא, אני רק גולני'", פתחה גלית. "אמרתי: 'דוד, יש לי בן אחד, למה? אתה יכול לעשות מלא תפקידים'. 'אמא, רק גולני', אמרת - ככה רצית".

"הלכתי אחריך לכל מקום: טירונות, מ"כ טירונים בביסל"ח", המשיכה. "התלבטת אם ללכת לקורס קצינים, אמרת: 'אימא, שווה כל המאמץ'. אמרתי: 'השם איתך, אבא שומר עלייך מלמעלה'. עברנו קורס קשוח, עברנו עליות ומורדות. אמרת לי: 'אימא, אם אני לא מקבל פיקוד אני גמור'. קיבלת קצין אג"ם. אמרת: 'מה אני אעשה בתפקיד הזה?', אמרתי לך: 'תהיה משמעותי בכל תפקיד'".

גלית סיפרה על הדרך שעבר עד שהגיע לפקד על לוחמים: "עברת ארבעה חודשים של ע' קצין אג"ם. אמרת: 'אימא, יכול להיות שלא יתנו לי פיקוד'. אמרתי: 'אז מה? תהיה טוב במה שאתה'. אמרת: 'אני לא עושה חצי שבועיות בבית, אני רוצה לפקד על לוחמים'. נפגשת עם המח"ט, יצאת מהשיחה ובכית את נשמתך. אמרת: 'אם אני עוזב את גולני, אני עוזב את הצבא'. היה שינוי בהחלטה וקיבלת מחלקה".

גלית, אימו של סרן דוד חזות ז"ל
גלית, אימו של סרן דוד חזות ז"ל

היא הוסיפה: "יצאת אחרי חמישה שבועות מלבנון ישר לביקורי בית. נכנסת לבתים שלא היה בהם איפה לישון. אמרת: 'איך זה יכול להיות? איך אני בתור מפקד אאפשר את זה?'. אספנו כסף. אמרת: 'אימא, אני אטפל בכל החיילים הבודדים שלי. לא יהיה חייל שישן על מזרן'. לפני כמה שבועות היית בבית. אמרתי לך: 'אתם בשר תותחים עם כל הרחפנים'. אמרת לי: 'אימא, רק מי ששם יכול להבין. ואם כתוב לי ללכת, את תאספי את החיים שלך כמו גדולה ואת תמשיכי את החיים'. דוידי, אבא לא זכה להגיד לך קדיש, אבל אבא יקבל אותך בזרועות פתוחות".

גלית אמרה בכאב: "אני מתחננת אלייך, תעזור לי לעבור את האתגר הזה עם אוריה. אני הבטחתי לך, אני אתמודד, אני אמשיך לחיות לאורך כל הדרך. מבקשת מבורא עולם שיגיד די לצרותינו, די על כל חייל שאנחנו מאבדים. תעשו ראייה מושכלת ותשמרו עליהם. תהיה מליץ יושר על העם הזה, על המשפחה שלנו. בורא עולם, די לצרותינו. כל חייל שהולך שם - הולך לחינם".

פרסומת

"מבקשת מכם, כל מי שיכול לעשות משהו - די עם המלחמה המזופתת הזו", קראה גלית. "עברתי עזה, עברתי איו"ש, עברתי לבנון - והפסדתי בלבנון. הבטחתי לך שממשיכה את החיים למרות הכול".

"הגרוע מכל הגיע אליי לדלת"

מאוחר יותר שוחחה גלית עם חדשות 12 ושיתפה: "ברגע שהוא התחיל את המכינה ידעתי שיהיה גולני. ילד שהיה במסלול פיקודי מתחילת הגיוס ועד סופו. החלום שלו תמיד היה להיות מ"מ בגולני. תמיד עשה את העבודה שלו בצורה הכי טובה שיכולה להיות, דאג לפקודים שלו שלא יחסר אוכל בבית. ילד של אהבת הארץ ונתינה - רק שיהיה טוב ושהמדינה תעמוד על הרגליים".

"לפני שבועיים הוא אמר לי 'אימא אני בסדר, עושים את מה שצריך'", סיפרה. "אם צריך לקרות משהו, הוא קורה לא משנה איפה אני. והכי גרוע קרה. הדפיקה הייתה היום בשבע בבוקר. הגרוע מכל הגיע אליי לדלת. זה חלל מאוד גדול שנותר".

התקרית שבה נפל דוד ז"ל אירעה בסביבות השעה 02:00. כוח מצוות הקרב החטיבתי של גולני פעל במרחב דיר סיריאן, כאשר נתקלו במחבל חיזבאללה. המחבל ירה לעברם וכתוצאה מהירי נהרג דוד - ולוחם נוסף נפגע. הלוחמים בשטח הגיבו באש לעברו אך לא ברור אם הוא חוסל. לאחר התקרית, צה"ל תקף במרחב באמצעות ארטילריה. זו היא ההיתקלות הראשונה מאז החתימה על ההסכם מול ממשלת לבנון.