התעשייה האווירית השלימה בהצלחה בימים האחרונים סדרת ניסויים במערכת יירוט המתקדמת "ברק 8", שתותקן על ספינות של חיל הים. המערכת מסוגלת ליירט טילים ומטוסים, ומטרתה העיקרית היא להתמודד מול האיומים על אסדות הגז מצד חיזבאללה. המנוע הרקטי של המערכת פותח על ידי החברה הביטחונית-ממשלתית "תומר". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בישראל מתכוננים לשימוש מבצעי במערכת והויא תותקן על ספינות "הסער 6", שבהן מצטייד חיל הים. המשגרים של המיירט המתקדם מכילים 3 סוגים של טילי "ברק 8" לטווחים של בין 30 ל-150 ק"מ. כך, לאחר שהמערכת מזהה את האיום - היא יכולה לבחור את המיירט המתאים ביותר למשימה. מהתעשייה האווירית נמסר כי המערכת יכולה ליירט מטוסי קרב, טילי שיוט וטילי חוף, רקטות, מסוקים וכלי טייס בלתי מאוישים.

פיתוח חדש של התעשייה האווירית (צילום: תעשייה אווירית)
פיתוח חדש של התעשייה האווירית | צילום: תעשייה אווירית
פיתוח חדש של התעשייה האווירית (צילום: תעשייה אווירית)
מתכוננים לאיום מצד חיזבאללה | צילום: תעשייה אווירית

מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי סיפר על המערכת כי "הוכנסו בה שדרוגים ושיפורים רבים, והיא יכולה ליירט גם טילים בליסטיים ולהשתלב בתוך מערכת ההגנה הרב שכבתית שכבר קיימת. לאחרונה נחתמו חוזים עם כמה מדינות לאספקה של המערכת עם הזמנות בשווי של 7 מיליארד דולר. הניסוי בוצע בדרום הארץ מול טיל מטרה שדימה טיל בליסטי - שייורט בגובה 10 ק"מ".

יש לציין כי את אותו המנגנון ניתן להתקין באופן דומה גם על משאיות, ולא רק על ספינות. המערכת רשמה הצלחה בטבילת האש הראשונה שלה - ויירטה טיל בליסטי מתוצרת רוסיה שנורה באזרבייג'ן על ידי הארמנים. טיל בליסטי מאותו סוג נמצא גם בסוריה.