הם עומדים, לצד הרופאים והחוקרים, בחזית המאבק בנגיף הקורונה בישראל – אנשי חמ"ל פיקוד העורף ומד"א. ביקרנו כאן השבוע כדי לראות את הרגע שבו מתקבל דיווח על חולה פוטנציאלי, איך עומדים בעומס ואיך מחליטים מה לעשות עם כל אלפי הפניות הפניות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אל החמ"ל המשותף, מוקד פניות הציבור, מגיעות כל הפניות ומכאן מחליטים איך לטפל בהן: האם לפנות מהבית את הפונה? האם להכניס אותו לבידוד? המבצע האדיר למאבק בקורונה מספק לנציגים כאן עבודה ללא הפסקה.

"המשימה המרכזית היא לתת סיוע למד"א", אומר סגן אלוף במילואים הדר אייזנר, מפקד המוקד. "אנחנו פה בשבילם". המוקד כמובן עמוס, אך מצליח לספק מענה. ומה הרגע המאושר ביותר במוקד? כשמסתכלים על הלוח המציג את מצב השיחות הנכנסות ורואים את הספרה 0.

"לפעמים חוטפים גם קללות"

נציגה מטעם פיקוד העורף סיפרה כי הדבר המרגש ביותר עבורה הוא "כאשר אנשים מגיעים כל פעם למשמרת, מבינים את המשמעות של העשייה ומקריבים כל כך הרבה בשביל להיות פה".

מוקדנית של מד"א, שרק התחתנה וכבר נרתמה למשימה, מבינה את האחריות העצומה שמוטלת על כתפיה: "אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות. לפעמים אנחנו חוטפים המון צעקות וטענות, לפעמים גם קללות לצערנו".