צה"ל השיק היום (שני) את אפליקציית "קיטבג", שמגיעה בהמשך לניסיון למגר את תופעת ה"ניירת" המוכרת, ולעבור לעבודה דיגיטלית במסגרת הצבאית. האפליקציה, שפותחה על ידי מחלקת "שחר" באגף התקשוב, כוללת מתן מענה בסוגיות מנהלתיות למועמדים לשירות, לחיילים בסדיר ובקבע ולמשרתי המילואים. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

האפליקציה כוללת, בין השאר, פיתוח שקרוי "הת"ש הדיגיטלי", שבאמצעותו יכולים החיילים לנהל את הקשר מול מש"קית הת"ש שלהם, וכך לשלוח טפסים ישירות דרך הטלפון ולהעביר אליה בקשות מיוחדות. החייל מקבל התראות לגבי הטבות וזכויות המגיעות לו במסגרת שירותו. גם סוגיות לוגיסטיות מקבלות מענה במסגרת "קיטבג": המשרתים יכולים "לחתום על ציוד" דרך הנייד ולהיות במעקב על הציוד שברשותם.

חידוש נוסף שעובדים עליו בצה"ל הוא אופן הטיפול במשרתי המילואים, שגם הוא עובר בימים אלה שינוי, ומדובר במוקד חדש לכלל משרתי המילואים: אם עד היום נדרשו המילואימניקים לפנות ישירות לגופי הקישור של היחידה שלהם, כעת המוקד החדש שנפתח עם האפליקציה מהווה עבורם כתובת אחודה לכל צורך ופנייה ומאפשר, במידת הצורך, חיבור מהיר ביניהם לבין הקצינים הרלוונטיים. 

בהמשך עתיד צוות התקשוב שעמל על האפליקציה לייצר גם פיתוח של ממשק מתקדם באתר "מיטב" – שמיועד למועמדי שירות ביטחון (מלש"בים). באתר יופיע "בוט" שיידע לתת באופן אוטומטי תשובות לשאלות הנפוצות של החיילים לעתיד, וכל זאת על סמך ניתוח שאלות נפוצות ותדירות מהעבר ובמטרה אחת: לחסוך בזמני המתנה של מלש"בים טרם גיוסם.