N12
פרסומת

לאחר שהופץ קמפיין מזויף בשמו: ברבש תובע את גוגל ומטא

פרסומים שעלו ברשתות החברתיות מציגות ציטוטים לכאורה של פרופסור גבי ברבש, בעד מוצרים רפואיים לניקוי כלי דם • בעקבות פניות רבות שקיבל, פרסם ברבש הודעה שבה הבהיר כי לא הוא עומד מאחורי הפרסומים • "פועל יחד עם סיוע משפטי לתבוע את גוגל ומטא לפעול להוריד את ההודעות האלה"

n12
פורסם:
הקמפיין שעלה בשמו לכאורה של פרופ' ברבש
הקמפיין שעלה בשמו לכאורה של פרופ' ברבש | צילום: None, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
הקישור הועתק

גבי ברבש נגד גוגל ומטא: מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור גבי ברבש, הופתע לגלות כי קמפיין שהופץ ברשתות החברתיות עושה שימוש בשמו, ומציג אותו כמי שתומך בשימוש במוצרים רפואיים לניקוי כלי דם. בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו עדכן ברבש כי הוא מקבל פניות רבות בנושא, והדגיש כי מדובר בפייק: "מעולם לא נשאלתי, התראיינתי או הבעתי את דעתי המקצועית על המוצרים האלו".

"בשבוע האחרון אני מוצף פניות של נשים ואנשים שנחשפו לפרסומים בפייסבוק, גוגל וברשתות אחרות לפיהם התראיינתי בשבח של מוצרים רפואיים 'לניקוי כלי דם'", כתב ברבש. "בפרסומים מובאים ציטוטים בשמי ולכאורה גם ראיונות שעשיתי בשבח אותם מוצרים - ברצוני להודיע כי מדובר בפייק", הוסיף.

ברבש הוסיף כי הוא מעולם לא נשאל או התראיין בנושא, וכי הוא פנה להנהלת מטא. עוד אמר שהוא מתכוון לתבוע את מי שביצע את הפרסומים, וגם את גוגל ומטא, באמצעות עו"ד אייל נחשון ממשרד ברנע-ג'פה-לנדה: "פניות שלי להנהלת מטא (פייסבוק) לא הועילו ובסיוע משפטי אני תובע את גוגל ומטא לפעול להוריד ההודעות האלה. המותג הכוזב נקרא Guardian Botanicals אני פועל גם לאיתור החברה המפיצה ונקיטת הליכים נגדה".