סיוע למשפחות הנרצחים והנעדרים

מוקד חירום חדש של עזר מציון מאחד את כלל הפניות לסיוע - המוקד פועל מדי יום מהשעה 7:30 ועד 23:30 בערב - *3464

עמותת "הותיר אחריו חברה", המעניקה ליווי ותמיכה לבני ובנות הזוג של חללי צה"ל וכוחות הביטחון, פתחה חמ"ל חירום שמספרו 077-7703166. החמ"ל מיועד לקבלת מידע על בני ובנות זוג של חללי מלחמת "חרבות ברזל". עוד בחמ"ל ניתן לקבל טיפול רגשי ראשוני המיועד לבני ובנות הזוג או להשאיר פרטים של מי שמעוניינים להתנדב בעמותה.

מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים - מספרו 6754*

הביטוח הלאומי פתח קו ייעודי לסיוע בזכויות לפצועים ובני משפחותיהם 
הקו נועד לספק סיוע כלכלי בלינה ליד בית החולים, זכאות סיוע למי שאיבד את הכנסתנו בתקופת האשפוז של קרוב משפחתו, 
החזרי הוצאות תרופות, החלמה, מכשירי עזר רפואיים ועוד. כמו כן, המוקד יסייע למשפחות השכולות – בהסעות, הבאת קרובים מחו"ל, השתתפות ברכישת קבר וכיו"ב. 

המוקד יהיה פתוח בימים ראשון–חמישי בין השעות 8:00 ל-20:00 ומספרו 02-6269999.

מסייעים למשפחות הנופלים והנרצחים

חמ"ל אזרחי מבקש להעמיד לרשות משפחות החללים את המערך הלוגיסטי שלו. מבקשים לשלוח ציוד חיוני למשפחות במטרה להקל עליהן בימים הקשים העומדים לפניהם. בחבילה נארוז כלים, מוצרים וציוד נדרש לימי האבל, כיסאות, שולחנות ועוד - 0537471412

מוקדי החירום והסיוע

לנוכח המצב הביטחוני הנמשך, הרשות השנייה מעדכנת על תדרי הגל השקט שיפעלו במהלך השבת בעידן + וברדיו עבור ציבורי שומרי המסורת והציבור החרדי. במקרה של אזעקה היא תשמיע בתדרים אלו בערים וביישובים אלו התראות להיכנס למרחב מוגן. כאן מורשת של תאגיד השידור הישראלי - ארצי, רדיו קול חי + קול חי מיוזיק יפעלו באזורים מרכז, גוש דן וירושלים, רדיו קול ברמה יפעל במרכז, גוש דן וירושלים.

משרד העבודה הקים מוקד זכויות עובדים בחירום לציבור הרחב 3080*

קו פתוח של עמותת אלו״ט, לתמיכה במשפחות לילדים עם אוטיזם: 036703077. לאור המצב הביטחוני אלו"ט מתגברת את הקו הפתוח עבור התמיכה למשפחות לילדים על הרצף האוטיסטי. 

מוקד 'זכות בקלות' מבית 'פתחון-לב', מסייע לציבור הרחב במיצוי זכויות סביב מצב הלוחמה. מאז פרוץ המלחמה, המוקד מסייע בנושאים בכלל הזכויות והשירותים הקשורים למצב הביטחוני, בהם עבודה ותעסוקה, זכויות אנשי מילואים, פגיעות פיזיות ונפשיות, פגיעות ברכוש ועוד. לפניות ניתן להתקשר למספר *5922

זקוקים לסיוע מול הגופים הציבוריים בזמן מצב החירום? נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה לשירותכם:
02-6665199, ובווטסאפ 050-3995422. המוקד פועל בימים א'-ה', מ-07:00 עד 23:00 וביום שישי עד 13:00. ניתן להגיש תלונה על גופים ציבוריים גם בדרכים נוספות: www.mevaker.gov.il

עמותת "מרכז אלה" מעניקה סיוע נפשי במקרה של אובדן תאומי, טראומה ומשברים ומציעה סיוע נפשי לכל מי שזקוק לכך בעקבות המלחמה https://www.elah.org.il העמותה מעניקה אגף עבור אזרחים ותיקים וטיפול נפשי מקצועי ללא עלות במוקד *8840

קו סיוע רגשי לכל שעות היממה של משרד החינוך, 24/7 - הורים וצוותי חינוך *6552, שלוחה 5. כמו כן, המשרד מפעיל קו ייעודי לשגרת למידה בחירום

סיוע לנשים בהיריון שנמצאות בחרדה באמצעות אפליקציה ייעודית לכל תקופת ההיריון. מאות דולות מטעם חברת Nine Plus Life - חפשו בחנויות האפליקציות

מרכז משאבים - סיוע ותמיכה נפשית לתושבי קו העימות הצפוני והגליל המערבי בעברית (04-6900603), רוסית (04-7702650), אנגלית (04-7702651) וערבית (04-7702649)

מוקד לקליטת פניות של גורמים המבקשים לתרום ציוד מיגון אישי

צה"ל: "על אף הבהרות צה"ל כי אין מחסור בציוד מיגון אישי ללוחמים, גורמים רבים בארץ ובעולם, פונים מאז פרוץ המלחמה ומבקשים לתרום ציוד לחיילים. מי יש בידיהם ציוד מיגון אישי תקני בכמויות גדולות ומעוניינים שמערכת הביטחון תבדוק אותו, מוזמנים לפנות למוקד לשם בדיקת הצורך בציוד והתאמתו לצרכי ותקני צה"ל". לפנייה למוקד:

  • מייל: Trumot_migun@mod.gov.il 
  • טלפון: 073-3538888

מוקדי ‏בתי החולים

המרכז הרפואי סורוקה – 12-55-177
המרכז הרפואי ברזילי – 1255171
ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד – 1255182
המרכז הרפואי קפלן – 1255181
המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא - 1255188
המרכז הרפואי וולפסון - 1255135
המרכז הרפואי שיבא - 1255131
בית החולים איכילוב- 1255-133
המרכז הרפואי הדסה עין כרם - 1255122
המרכז הרפואי שערי צדק - 1255125
בית החולים בילינסון – 1255134
מרכז שניידר לרפואת ילדים - 1255136
המרכז הרפואי רמב"ם – 1255144
המרכז הרפואי בני ציון – 1255145
המרכז הרפואי הלל יפה - 1255166
המרכז הרפואי זיו - 1255161
המרכז הרפואי מאיר - 1255199
בית החולים לניאדו - 1255191
המרכז הרפואי לגליל - 1255141
מרכז רפואי צפון (פוריה) - 1255162
בית חולים מעיניי הישועה - 0548540497

מוקדי החירום של מרכזי הסיוע בכל הארץ:

כללית 03-7472010

מכבי *3555
לאומית 1700507507 או *507
מאוחדת *3833

ער"ן -1201
נט"ל - 1-800-363-363

מוקד מטיבת"א *2837
מוקד השיבם *3251

קו הסיוע של ארגון אלמנות ויתומי צה״ל 03-3732303

קו הסיוע של עמותת אנוש 074-7556155

הקו מעניק סיוע לקהל הרחב עבור מי שחווה חרדה, לחץ ואי ודאות

ארגון נכי צה"ל מפעיל קו סיוע מיוחד הפעיל במשך 24 שעות. טלפון לפניות: 03-3735335

מוקד 118 של משרד הרווחה תוגבר בעובדים סוציאליים ומוקדנים למתן תמיכה וסיוע

עקב המצב הביטחוני, עמותת עלם פתחה קו לייעוץ, תמיכה וסיוע, ניתן לפנות לצ'אט האנונימי של עמותת עלם בכתובת yelem.org.il או בווטסאפ 054-942-4062

המרכז הרפואי לבריאות הנפש מרחבים (באר יעקב) ייפתח כמרכז-על אזורי לנפגעי חרדה לטובת מענה לנפגעי חרדה מבתי החולים בסביבה.

נכי צה"ל, מבקשי הכרה ובני משפחותיהם שחשים מצוקה נפשית עקב האירועים הביטחוניים, מוזמנים לפנות לקו התמיכה והסיוע הנפשי "נפש אחת" בטלפון 8944*. מידע נוסף

בעקבות המצב הביטחוני, ניתן לפנות לעמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת) באמצעות אתר האינטרנט www.sahar.org.il או בוואטסאפ 055-957-1399.

דוברי שפות זרות: משרד העלייה והקליטה בשיתוף ער"ן פתח קווים לסיוע אנונימי בכמה שפות. ניתן לפנות: 2994*.

_OBJקופות החולים נותנות מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של שלוש שיחות טיפול בידי אנשי המקצוע. מענה זה הוא בנוסף למוקדי החירום של קופות החולים שפורסמו. לתיאום, יש לפנות למספרים האלה:

כללית - תמיכה נפשית *2708, בשעות: 07:00-20:00
לאומית - דרך תלם, בשעות: 08:00-22:00. קו חירום - 054-9292273; מענה בוואטסאפ - 054-9299973 
לאומית תפארת בית חם בערבית - 04-6111891 (8:00-17:00)
מכבי - דרך תלם, בשעות: 08:00-22:00, *3555
מאוחדת - מוקד ארצי 24/7, *3833

חמ"ל התרופות של ארגון אחים לנשק. מוקד טלפוני: 03-5302030 או בוואטסאפ:
https://chat.whatsapp.com/Gq9tfDLj2LS1h0EYjn0oBx

האגודה למלחמה בסרטן מתגברת ומפעילה מוקדים טלפוניים מאוישים 24/7 עבור חולי סרטן, מחלימים ובני משפחתם במגוון שפות וכן שירות הדרכת הורים, שיעורי פעילות גופנית בזום לחולים ומחלימים, מלונית לחולי סרטן העוברים טיפולים במרכז ופיאות לחולות סרטן: 
 
מוקד הטלמידע הארצי של האגודה למלחמה בסרטן בשפה העברית המאויש 24/7 בשיחת חינם  1-800-599-995
 
• טלתמיכה - שירות טלפוני של האגודה למלחמה בסרטן לתמיכה נפשית ראשונית בחולי סרטן ובקרובים אליהם, הנמצאים במצוקה נפשית מיידית. השרות מאויש על ידי עובדות סוציאליות 1-800-200-444
 
• טלמידע של האגודה למלחמה בסרטן בשפה הערבית בשיחת חינם 1-800-36-36-55
 
• טלמידע של האגודה למלחמה בסרטן בשפה הרוסית בשיחת חינם 1-800-34-33-44
 
• מוקד ארצי שירות יד להחלמה של האגודה למלחמה בסרטן לתמיכה בנשים החולות בסרטן השד 24/7 בשיחת חינם  1-800-36-07-07
 
• הדרכת הורים במקרים בהם אחד ההורים חולה בסרטן, השירות ניתן על ידי עובדות סוציאליות ומתמקד בתקשורת עם הילדים והתמודדות עם מצבי משבר וחולי. להרשמה ופרטים נוספים יש לפנות למחלקת שיקום ותמיכה של האגודה למלחמה בסרטן בטלפון: 03-5721678
 
• פאות לנשים חולות בסרטן - במסגרת הפרויקט "להיראות טוב להרגיש טוב יותר" ע"ש פרנסין רובינסון, האגודה למלחמה בסרטן מזמינה נשים חולות סרטן לקבלת פאות ללא תשלום. לתיאום פגישה ופרטים נוספים ניתן לפנות ללינדה ידעי במחלקת שיקום ותמיכה באגודה למלחמה בסרטן: בטלפון: 03-5721678
 
• מלונית - המעון ע"ש צ'ארלס קלור לחולי סרטן מיועד משמש בית לחולי סרטן המתגוררים במקומות מרוחקים, אך מקבלים טיפולים במכונים האונקולוגיים של המרכזים הרפואיים באזור המרכז. השהיה במלונית הממקם בגוש דן, הינה ללא תשלום  בהסדר עם קופות החולים. למידע נוסף ניתן לפנות למעון קלור של האגודה למלחמה בסרטן לטלפון 03-5721623
 
• מוקד סיוע במימוש זכאויות במערכת הבריאות המופעל על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן בטלפון שמספרו: 1800-599-995 או בשליחת מייל אל הכתובת: help@cancer.org.il
 
• פעילות גופנית בזום - שיעורי יוגה, צ'י קונג וניה מקוונים של מרכזי התמיכה 'חזקים ביחד' של האגודה למלחמה בסרטן, המיועדים לחולים ומחלימים.

לקריאת מידע נוסף, פניות במייל והרשמה לפעילויות ללא תשלום היכנסו לאתר האגודה למלחמה בסרטן בקישור: 
https://www.cancer.org.il/template/default.aspx?PageId=15502

אזור הדרום: מרכזי חוסן

אשקלון - *2452 רחוב הפרדס 18
מועצה אזורית ‌‎חוף אשקלון - 08-6775598
‏‌‎אשכול - 08-9965264
‏‌‎שדרות - 08-6611140/50 רח' הרצל 68
‏‌‎שער הנגב - 08-6613330, 077-9802755
‏‌‎שדות נגב - 08-9941091
אמ"ן - מערב הנגב - 055-3063863
‏‌‎מרכז חוסן הבדואי - 072-2212788

התנועה הקיבוצית, שספגה מכה קשה ביותר, פתחה גם היא קווי תמיכה. המוקד מציע עזרה לקיבוצי עוטף עזה ותושביהם:
1. תמיכה וסיוע נפשיים.
2. עזרה להנהלות הקיבוצים בתחומי החינוך, צרכים מיוחדים, וסיוע למערכים חיוניים בקיבוצים.
3. חיבור לגורמים העוסקים באיתור נעדרים.
4. חיבור קיבוצים ותושבים מהחזית אל קיבוצים ומוקדי אירוח בעורף.
הקישו לטופס הרשמה לקיבוצים, גופים או משפחות המעוניינים לארח משפחות מהדרום.

סיוע חקלאי מקצועי לקיבוצי העוטף – עתודת כ"א למתן מענה לצורכי החקלאים בקיבוצי העוטף. אנא העבירו לכל מי שמעוניין לסייע ואנחנו נעמוד איתו בקשר ככל שנצטרך. להרשמה היכנסו. טלפון המוקד 09-9755016, הדוא"ל: moked@tkz.co.il. המוקד פועל בשעות 8:0020:00. טלפונים ליצירת קשר בוואטסאפ: איתן – 054-5606989; נטע 052-5255650; רותם 050-4233584; נועה 054-4630567.

מרכזי חוסן בגליל המערבי והגליל המזרחי:
04-6900603

מרכזי חוסן ביהודה ושומרון:
עציון - 058-3989550
בנימין - 106, 02-5848600
שומרון - 055-2779285
יהודה - 02-9969560

קהילת החירשים

Sign Now IO – קהילת החירשים בעוטף עזה ובכל במדינת ישראל מוזמנת להיכנס לשיחה מיידית עם מתורגמן לשפת הסימנים לכל שיחת חירום. לשיחת חירום לחצו כאן.

אנשים עם דמנציה (קיהיון) ומחלת אלצהיימר ובני משפחותיהם

עמותת עמדא למען אוכלוסייה זו מפעילה קו חם לפניות של משפחות 8889*. המענה בשפה העברית, הרוסית והאנגלית.

  • קו חם לתמיכה נפשית של אוניברסיטת בר-אילן - 03-5318811
  • עמותת קעליטה הקימה שני קווי סיוע - האחד יספק מידע ומענה לשאלות וצרכי העולים דוברי הצרפתית, השני סיוע נפשי ורגשי לעולים  - 058909314, 0776039363

מוקד הפניות של התחבורה הציבורית במשרד התחבורה פתוח כל השבוע, למידע 8787*

מרכזי סיוע כלכליים

מוקדי פניות של בנק ישראל:

היחידה לפניות הציבור ולבקרה צרכנית בפיקוח על הבנקים: 02-6552680 או 9086*

מוקד הממונה על נתוני אשראי בבנק ישראל: 6194*

דף המידע לחירום שבאתר בנק ישראל המרכז את כלל הצעדים וההודעות של הבנק בנושא המלחמה:
https://www.boi.org.il/bank-of-israel/iron-swords/

_OBJ

מוקד המידע והשירות של ההסתדרות מספק מענה על שאלות של עובדות ועובדים, גם למי שאינם חברי הסתדרות, לגבי זכויותיהם התעסוקתיות בעת מלחמה, בתיאום עם הנחיות פיקוד העורף. ניתן לפנות למוקד בטלפון 2383*.

"מפנה" – מוקד לסיוע לרופאות ורופאים

  • אזור המרכז – 050-486-3408
  • אזור הצפון – 054-261-6096
  • אזור הדרום – 052-653-9196
  • אזור ירושלים – 052-273-0047

יוזמות פרטיות

  • שמי פז ואני רכזת במיזם "מתנדבי חרבות ברזל" – מיזם שהוקם אמש כדי לחבר בין מתנדבים ואנשים שזקוקים לסיוע בכל נושא ובכל רחבי הארץ – שינוע תרופות ומצרכים, תמיכה נפשית, עזרה עם ילדים ובע"ח, איתור נעדרים, בקשת ציוד ועוד.

    קהילת הפייסבוק שלנו מונה למעלה מ-12 אלף אנשים, 4,000 מתנדבים פעילים בקבוצות הוואטסאפ, 40 מתנדבים פעילים בחמ"ל שלנו וכ-250 פניות מטופלות של אזרחים!

    אני אשמח אם תשתפו את הקישורים בסושיאל ותצטרפו – אנחנו רוצות להגיע לכמה שיותר אנשים, ולתגבר גם את מערך המתנדבים וגם את מבקשי הסיוע – אני זמינה לכל דבר ולפרטים נוספים אם צריך
    עמוד האינסטגרם
    קבוצת הפייסבוק
  • אם אתם מכירים חברים שהיו חלק מהמחדל במסיבות הטבע, אנא שלחו להם את ההודעה הזאת. אספנו בעבורם מאגר של מעל ל-400 פסיכולוגים ומטפלי טראומה מוסמכים שישמחו לתת סיוע טלפוני/זום בהתנדבות.
    אם אתם מעוניינים, אנא מלאו את הטופס ונקשר לכם מטפל מוסמך מהר ככל הניתן
  • עמותת הנוער למען נוער לאור המצב המדיני ביטחוני הקימה מוקד ייעודי שמסייע ומספק תמיכה נפשית ורגשית לבני נוער ומסייעים בהפגת בדידות לחץ וחרדה. קו הסיוע הפועל 24/7 - 055-7235858. אתר העמותה: www.noarlmeennoar.org

  • מדריכים ומידע על התמודדות עם מצבי לחץ ועוד באתר של הפסיכולוג טל שני שרמן
  • בעקבות המלחמה והמחסור באנשי צוות רפואיים הוקם חמ״ל תרופות שייתן מענה לאזרחים הזקוקים לסיוע בהשגת תרופות ומרשמים .

    במידה ואתם צריכים תרופות ואינכם יכולים לקבל מרשם בימים אלו אתם מוזמנים
    לפנות אליהם בווטסאפ https://chat.whatsapp.com/Gq9tfDLj2LS1h0EYjn0oBx, או במוקד הטלפוני: 03-5302030

  •  ״כבר באים״ - https://www.kvarbaim.co.il/ - אתר לחיבור אזרחים לכוחות הביטחון במצבי סכנה. היוזמה מתגברת את מערכי המענה הרשמיים - ומאפשרת לתושבים מענה מציל חיים ע״י כוחות החילוץ בזמנים חירום.

    איך זה עובד?
    במידה ותושבים נמצאים במצב שצריך חילוץ או פינוי ולא מצליחים ליצור קשר עם כוחות החילוץ, אנא הנחו אותם לעשות את הצעדים הבאים:

    1. הכנסו לאפליקציה באתר https://www.kvarbaim.co.il בעזרת הטלפון הסלולרי
    2. לחצו על ״קריאה לחילוץ״ והכניסו את הפרטים של האירוע
    3. הקריאה מגיעה לחמ״ל מתנדבים אשר מצוי בקשר ישיר עם כוחות הבטחון וגורמים אזרחיים. הקריאה תועבר לכוחות החילוץ לאחר שהחמ״ל אימת את פרטיה.

    שימו לב! ״כבר באים״ נותן מענה לאנשים שלא מצליחים ליצור קשר עם כוחות החילוץ (המשטרה - 100 או פיקוד העורף - 104).