באיזו רשת שיווק ביקרו הכי הרבה נדבקים בקורונה?
כמעט אלף ישראלים שנמצאו מאומתים לקורונה הגיעו בשבועיים האחרונים לרשתות השיווק • ברשת שופרסל, שלה 290 סניפים, ביקרו 232 מאומתים, ואילו ברשת המזון החרדית אושר עד, שלה רק 18 סניפים, ביקרו 223 חולים • הרשימה המלאה


הקורונה ברשתות השיווק: למרות נתוני התחלואה שממשיכים לרדת בהדרגה, והאופטימיות הזהירה שמגלים במשרד הבריאות, אחוז הבדיקות החיוביות עדיין נותר גבוה. אחד המוקדים שלא נמצאים במחלוקת הם רשתות השיווק והסופרמרקטים שנחשבים כצורך חיוני ואין כל כוונה להגביל את ההגעה אליהם. היום (ראשון) מפרסם משרד הבריאות את מספר חולי הקורונה שביקרו ברשתות השיווק הגדולות.
993 אזרחים שנחשבים לחיוביים לנגיף הגיעו בשבועיים האחרונים לסופרמרקטים כש-232 ביקרו ברשת שופרסל, הגדולה ביותר בארץ. במקום השני נמצאת רשת אושר עד עם 223 מאומתים. במקום האחרון ברשימה נמצאת רשת המזון טיב טעם עם 11 חולים בלבד.

אך כשבוחנים את הנתונים בהתאם למספר הסניפים שיש לכל רשת, התמונה מעט שונה. לרשת שופרסל הגדולה יש 290 סניפים כך שמספר החולים לסניף עומד על 0.8 בלבד. אולם לאושר עד, רשת השיווק של הציבור החרדי, יש רק 18 סניפים, אך מספר המאומתים בכל סניף עומד על 12.4, גבוה בהרבה משאר הרשתות.

יו"ר ועדת הקורונה: "צריך לחזור לטיפול דיפרנציאלי"
ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון מומחים ושרים לקראת הדיון המכריע בקבינט הקורונה ביום שלישי, שבו השרים יידרשו לאשר את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות. בתוך כך, יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון אמרה היום בגלי צה"ל כי ישנה דחיפות לצאת מהסגר כעת. היא טענה שאין היגיון בהגבלות, ובינתיים כל עוד יש סגר, "החברה מתרסקת".
חברת הכנסת הוסיפה שצריך לאכוף את הסגר באופן מקומי, לפי מוקדי תחלואה. "צריך לדבר על מוקדי התפרצות. לא ברמה של יישובים, אלא ברמה של אזורים. צריך לחזור לטיפול דיפרנציאלי". היא גם טענה שעד כה לא טיפלו כנדרש בקורונה לפי מוקדי התפרצות בגלל שיקולים שאינם מקצועיים: "לא עשו את זה מהרבה מאוד שיקולים, חלקם פוליטיים".
זו תוכנית היציאה שיציג משרד הבריאות בקבינט:
