כמו בכיתה: איך שרדו עובדי N12 את אתגר המסכה במשרד ביום שרבי?
מהיום חזרו תלמידי כיתות ד'-י' לבתי הספר לאחר יותר מחודשיים שישבו בבתים, ועל ההתרגשות הגדולה לחזור לספסל הלימודים מעיב הנוהל חדש - חובת עטיית מסכות גם בזמן שיעורים. הורים ותלמידים מכנים את ההנחיה "התעללות", אז בדקנו איך עמדו עובדי N12 באתגר שנדרש מתלמידי ד'? צפו בתוצאות
קל זה לא יהיה: תלמידי כיתות ד' עד י' חוזרים השבוע בהדרגה ללימודים כאשר רוב המגבלות התרככו עד מאוד. אבל מגבלה אחת משמעותית נשארה - עטיית מסכה גם בשיעורים. בניגוד לגני הילדים ולכיתות הנמוכות, שם חובת מסכה נותרה רק מחוץ לכיתה, מכיתה ד' ומעלה דורש משרד הבריאות חבישת מסכות גם בזמן השיעורים.
הורים, מורים, מנהלים - וגם תלמידים, מתלוננים בטענה שזו דרישה שהיא על סף הבלתי אפשרית. בטח במהלך עומס החום הקיצוני של השבוע הנוכחי, כשהמזגן אולי עובד, אבל החלונות (כך על פי הנחיות משרד הבריאות) נשארים פתוחים.
במערכת N12 החלטנו לערוך ניסוי: נתנו ל-3 עובדות המערכת לשבת במשך 5 שעות רצופות עם מסכה על הפנים. מהשעה 11:00 עד 16:00 אחר הצהריים, ישבו (ראשון) עורכי חדשות בדסק N12 בתוך המשרד ביום שרבי במיוחד, מבלי להסיר (כמעט) את המסכות.
את ההתנסות הזו כולן סיכמו פחות או יותר באותן מילים: "שרדנו את זה, אבל זה לא היה פשוט בכלל. חם ולא נוח. קשה לדמיין ילדים בכיתה ד' עומדים בזה".

מעבר לקושי הפיזי בחום, הקושי ללמוד וללמד עם מסכה הוא גם חינוכי. "במחקר שנערך בקרב סטודנטים בגילאי ה-20 שלמדו עם מסכה נמצא כי הם סובלים מירידה קלה בקשב, הנחשבת נמוכה מסף ההגדרה כהפרעת קשב, וסובלים מעיכוב משמעותי בתפיסת דיבור", אמר פרופ' בועז בן דוד, ראש המעבדה לתקשורת ונוירופסיכולוגיה לאורך החיים בבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה בבינתחומי הרצליה.
"אנו צופים כי הממצאים בקרב תלמידי בתי הספר יהיו דומים", הוסיף פרופ' בן דוד. "כך תלמיד אחד יבין את הכל והתלמיד השכן יפסיד מילה פה ומילה שם וכך יאבד את משמעות המשפט וההקשר, ומשם תסכול ותיוג 'הילד המפריע'. המסכה בנוסף פוגעת בהבנת הקשר והרגשות של הילד".