התפשטות הקורונה לא רק להתרוקנות הרחובות, אלא גם לצניחה בנוכחות במרפאות קופות החולים. "אנחנו רואים מופע קהל הרבה יותר נמוך, ירידה של יותר מ-50%", מספר ל-N12 אבי דוד, מנהל שירותי המעבדות במחוז השרון של מכבי שירותי בריאות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"רק מי שחייב מגיע אלינו ומקבל שירותי מעבדה", מדגיש דוד. "בכל הסקטורים האחרים הסבנו את השירות הפרונטלי לשירות טלפוני או דיגיטלי, על מנת לחשוף כמה שפחות גם את הקהל וגם את אנשי הצוות".

ד"ר אריאלה פרמדר, מנהלת רפואית במכבי שירותי בריאות, החלה לטפל בחולים רבים בפלטפורמות הדיגיטליות והטלפוניות. "המציאות קובעת את העובדה שאנחנו פחות מטפלים פרונטלית", היא אומרת. "אני רואה שבימים האחרונים מרבית המטופלים בוחרים באופציה הטלפונית".

"הנוכחות, הדיבור, ההסתכלות אחד בתוך השני – משהו קצת חסר לי", מודה ד"ר פרמדר. לדבריה, אתגר נוסף הוא הלחץ של המטופלים: "כל מי שיש לו שיעול, ישר חושב שיש לו קורונה. נהיה משא ומתן לא פשוט, כי אין לנו אפשרות כרגע לשלוח לבדיקות קורונה".

"אנו ערוכים לקלוט אלפי חולים לטיפול בבית", אומרת סיגל דדון לוי, ראז מחוז השרון במכבי שירותי בריאות. "למכבי יש כיום 322 חולי קורונה מאומתים, מתוכן רק 82 בבתי החולים והשאר בבית או בבתי מלון. כל אחד מהם מקבל ערכה מסודרת ושתי שיחות ביום מאחות, שמנטרת את המצב".

סיגל דדון לוי, מכבי שירותי בריאות
דדון לוי. "ערוכים לאלפי חולים"

לדבריה, בקופה עושים כל מאמץ לצמצם את כמות החולים שמקבלים טיפול פרונטלי. "כל מטופל מקבל שיחת טלפון שמוודא אם הוא באמת חייב להגיע, אם זה דחוף, אם זה טיפול שאפשר לבצע מרחוק", היא מדגישה. "אנחנו מעודדים אותם לקבל טיפול מרחוק".

לדבריה, הדבר הטוב ביותר שהציבור יכול לעשות הוא לשמור על קור רוח. "אם קצת משתעלים או יש חום, לא צריך להתרגש אלא פשוט להישאר בבית – זה לא בהכרח קורונה", היא מבהירה. "זה נכון גם לילדים וגם למבוגרים. נדרש שינוי התנהגותי משמעותי".