זה כבר נהפך מסורת: מדי יום שישי האחרון של נובמבר מתפרסמות שלל תמונות של תורי ענק המשתרכים מפתח החנות ועד אמצע הרחוב, וסרטונים של לקוחות שנאבקים, לפעמים עד כדי מכות, על מוצרים נחשקים המוצעים בהנחות משמעותיות - הכל בשל "בלאק פריידיי", יום המכירות הגדול שלפני חג ההודיה האמריקני.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גם צרכנים ישראלים מנוסים וממולחים עלולים לאבד את הראש מול שפע ההצעות והדילים. הנה כמה עצות שיחסכו כאב ראש וכאב כיס.

1. לא להשתגע: מה שטוב לסופרמרקט טוב גם לבלאק פריידיי. צרו רשימה של המוצרים שאתם זקוקים להם וקנו לפיה.

משוגעי הקניות שהפכו את "בלאק פריידי" למקצוע (צילום: חדשות)
חגיגת הקניות כבר כאן | צילום: חדשות

2. המרות ומסים: בקנייה באתרים מחו"ל, גם כאלה שבהם המחיר מוצג בשקלים, בדקו היטב אם חציתם את הרף של 75 דולר — הסכום שמעליו תידרשו לשלם מע"מ. קנייה ביותר מ–500 דולר תצטרכו להוסיף גם מכס, דבר שעלול לייקר את הקנייה מאוד ולהפוך אותה ללא משתלמת בהשוואה לקנייה בישראל.

3. שימו לב לאתרים מקומיים ולסוחרים הישראלים (למשל באמזון) שהצטרפו לחגיגת המבצעים. בקנייה דרכם אפשר להזמין מוצרים גדולים שזקוקים להובלה (מקררים, מכונות כביסה, מדיחי כלים וכו'), לקבל אחריות ושירות תיקונים מקומי, שקעים מותאמים ובמוצרי אלקטרוניקה — מקלדות ומערכות הפעלה בעברית. עם זאת, פעמים רבות המחירים שהם מציעים משתלמים פחות מאלה שבחו"ל.

מרכז .לוגיסטי USHOPS בלק .פריידי 2017 (צילום: USHOPS)
מרכז מיון בבלאק פריידיי | צילום: USHOPS

4. המרת מידות: במדינות שונות יש שיטות שונות לחישוב מידות בגדים ונעליים. רוב האתרים המהימנים מציעים לוח להמרת מידות שאפשר להיעזר בו. באתרים סיניים כמו עלי אקספרס צריך למדוד את ההיקפים ולא להסתמך על המידות הרשומות, מאחר שהמידה הסינית עלולה להיות קטנה יותר מזו המערבית.

5. מדיניות החזרות: צרכנים ישראלים המזמינים באינטרנט עשויים להיתקל בקשיים בהחזרת מוצרים לאתרי הסחר בחו"ל. לכן, רבים מעדיפים להשאיר את המוצר הלא־מתאים אצלם או למכור אותו לאחרים (בפייסבוק יש קבוצות ייעודיות שבהן גולשים מוכרים ומחליפים ביניהם מוצרים שהגיעו במידה או בצבע לא נכונים). שימו לב למדיניות החזרה, שאותה אפשר למצוא תחת הלשונית Returns, ובאתרי קניות גדולים שמאגדים מוכרים עצמאיים, כגון איביי ועלי אקספרס, כדאי לשים לב לסעיפים המכונים Buyer's Protection, שנועדו להגן על הקונה במקרה שהמוכר לא מסכים לזכות בגין טעות או פגם.

קונים בחנות best buy בפלורידה במהלך בלאק פרידיי (צילום: Spencer Platt, GettyImages IL)
קונים בחנות best buy בפלורידה במהלך בלאק פרידיי | צילום: Spencer Platt, GettyImages IL

6. השוואת מחירים: אתרים שונים מציעים שירות השוואת מחירים של מוצרים זהים הנמכרים ברשת. אפשר להיעזר בהם לפני ביצוע ההזמנה ולחסוך עוד קצת. בין האתרים המובילים בתחום זה, אפשר למצוא את shopping.com או Nextag.com, הוותיקים בתחום. אתר אחר הוא PriceGrabber.com, המחולק לקטגוריות ומציע אפשרויות לסנן לפי מותג, טווח מחירים, גילאים, מידות, צבעים ועוד.

7. לבדוק את דירוג המוכר: בזירות סחר למוכרים עצמאיים (עלי אקספרס, איביי, אמזון) למוכרים יש דירוג. כדי להימנע ככל האפשר מזיופים, ממוכרים מפוקפקים ומסחורה באיכות ירודה, כדאי לרכוש רק ממוכרים בעלי דירוג גבוה, המורכב מהמלצות רוכשים ותקופת הפעילות של המוכר באתר. במקרים רבים ניתן למצוא ביקורות של גולשים שבהן גם תמונות של המוצרים כפי שהם נראים באמת, לטוב ולרע. בנוסף, עדיף לרכוש מוצר שרבים אחרים רכשו לפניכם.

הכתבה המקורית פורסמה ב-TheMarker

לכתבות נוספות באתר:

טוויטר חוזרת בה: לא נמחק חשבונות של משתמשים מתים

"בקצב הזה, הם יודיעו על טיסה לירח": אל על איבדה כמעט רבע משווייה ביום אחד