N12
פרסומת

"בקוריאה מתייחסים לעור כאל דבר קדוש": כך הפכה דרום קוריאה למעצמת אסתטיקה עולמית

מהקרדישיאנס ועד צעירות ישראליות – יותר ויותר חובבות יופי ואסתטיקה מגיעות לסיאול לסשנים של K-Beauty, ותעשיית היופי במדינה מוערכת כבר ב-25 מיליארד דולר. מומחית מסבירה על הטיפולים המוצעים שם, ולאן מועדות פני עולם הטיפולים להתחדשות העור

מירב דוסטר
mako בריאות
פורסם: | עודכן:
קים קרשיאן בקוריאה
קים קרשיאן בקוריאה | צילום: אינטסגרם, shutterstock
הקישור הועתק

קוריאה היא כבר מזמן לא רק מעצמת K-Pop ו-K-Drama – בשנים האחרונות הפכה דרום קוריאה למובילה בעולמות הביוטי, ותעשיית ה-K-Beauty, המוערכת ב-25 מיליארד דולר, מציעה מוצרים חדשניים כמו ריר חלזונות, טכניקות התחדשות עור, עיצוב מדויק של קווי המתאר של הפנים ופורמולות חדשניות שמשאירות אבק למערב.

לפני כמה חודשים קיבצה סביבה קים קרדשיאן כמה חברות וטסה לקוריאה לסשן של K-Beauty. התמונות שהעלתה לאינסטגרם מהנסיעה סימנו התחלה של עידן חדש בעולם האסתטיקה: "תיירות קוסמטיקה". תשכחו מטיולי שופינג של ללונדון או ניו יורק, עכשיו נוסעים עם הבסטי'ז לקוריאה לסדרת טיפולים וחוזרים עם שקיות מלאות בקרמים ומוצרי טיפוח מהפכניים.

אחד הטיפולים שקרדשיאן עברה כדי לזכות במראה עור חיוני ורענן הוא טיפול בתאי גזע (Stem Cell Therapy), כפי שמעידה אחת התמונות מהטיול המציגה אותה עוברת שאיבת דם. טיפול בתאי גזע הוא דרך יעילה ולא פולשנית להחזיר את מוצקות וחלקות העור. בהליך נעשה שימוש בתאי גזע אנושיים כדי להחזיר את השעון לאחור, להגביר את קצב התחדשות העור, ולסייע ביצירת תאי עור חדשים הנלחמים בנזקים הקשורים לגיל. הטיפול מסייע גם בסימני הזדקנות באזורים כמו הידיים, המחשוף, הצוואר, קו הלסת ועוד.

אבל לא צריך להיות קים קרדישיאן כדי להיות תיירת קוסמטיקה בסיאול, לא מעט משפיעניות רשת ישראליות צעירות כמו שירי יודפת, מאי בן חקון או דמי וייס נסעו לסיאול והעלו לחשבונות האינסטגרם והטיקטוק שלהן סרטונים שבהן הן מקבלות "חבילות ביוטיקייר" מאחת הקליניקות בעיר.

פרסומת

תרבות טיפוח העור בעולם תשתנה בעקבות קוריאה

בקבוצות ייעודיות בפייסבוק של טיולים לדרום קוריאה שכיח למצוא פוסטים המבקשים המלצות על מכונים לטיפולי פנים או אבחון עור ומוצרי סקין קר. בשנת 2024 משכה דרום קוריאה מספר שיא של 1.17 מיליון תיירים שהגיעו למטרות דרמטולוגיות או ניתוחים פלסטיים. אחת הסיבות לכך היא שקוריאה מציעה טיפולים מתקדמים במחיר הרבה יותר משתלם ממדינות המערב.

סיאול מציעה יותר מ-500 מרפאות לטיפולי עור. עם מגוון כזה מסחרר לא מפתיע שנולד שם תפקיד חדש: יועצות או מלוות יופי, המחברות בין הלקוחות למרפאה, מתרגמות ולעיתים גם מלוות לפגישה. קיימת אפליקציית ניתוחים וביוטיקר פופולרית בשם UNNI (מעל 7.2 מיליון משתמשים), שבאמצעותה ניתן לבצע הזמנות למרפאות קוריאניות לניתוחי עפעפיים או אף, לתאם השתלות שומן, לקבל ייעוץ ממנתחים, לקרוא ביקורות ולהזמין חומרי מילוי.

פרסומת

קמעונאית היופי הפופולרית Olive Young מציעה מסיכות בד בעלות מרקם דמוי ג'לי עם מרכיבים פעילים כמו ניאצינאמיד, קולגן ופפטידים ללחות וזוהר. טרנד נוסף הוא ספיקולות – מחטים זעירות המופקות מספוגי ים, המחקות מיקרונידלינג, על ידי יצירת מיקרו-תעלות זמניות המאפשרות למרכיבים מרגיעים כמו הצמח סנטלה אסיאתיקה וחומצה היאלורונית להיספג ביתר קלות.

ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, שחזרה מהשתלמות בסיאול, מספרת על תרבות הטיפוח הקוריאנית שאליה נחשפה: "הקוריאנים ובפרט הקוריאניות, חרדים מהאויב מס' 1 של העור - השמש, שהיא הגורם המרכזי להזדקנות העור ופגעי מלנין. שגרת טיפוח העור נפוצה בקרב כל הגילים, וההתייחסות לעור היא כאל משהו כמעט קדוש, הטיפול בו נעשה ברמה הכי מקצועית שיש".

לדבריה, תחזוקת עור הפנים נעשית ברמה שבועית או יום-יומית וכוללת טיפולים פולשניים וזעיר פולשניים כמו מיקרו נידלינג, הזרקות, המרצת דם, ייצור קולגן ואלסטין וכן, תחזוקה שוטפת טופיקלית המשמרת את הלחות והחיוניות באמצעות מרכיבים פעילים בקרמי לחות וסירומים. "כל אזור בפנים מטופל באופן ייעודי, החל משקעי העיניים ועד השפתיים. בדומה לגישה של רפואה מניעתית, הדגש המרכזי בתרבות הטיפוח בקוריאה הוא השקעה תדירה ורציפה במרקם ובאיכות העור. אני צופה שתרבות טיפוח העור העולמית תשתנה בזכות קוריאה".

פרסומת

מיקוד חסר תחרות בעולמות היופי והטיפוח

בשבוע שעבר נערך אירוע ההשקה הרשמי של המותג רג'וראן (Rejuran) בישראל, בהשתתפות של כ-500 רופאים מתחום האסתטיקה. ד"ר מייקל קים, המנהל המדעי וחלק מצוות הפיתוח המקורי של חברת Pharma Research שפיתחה את רג'וראן, מסביר מה הפך את קוריאה בשנים האחרונות לבירת היופי העולמית: "קוריאה הייתה מאז ומתמיד מדינה חדשנית. יש לנו עניין רב בטכנולוגיה וגם בעולמות היופי. ככל שהמדינה התפתחה וטיפחה קשרים גלובליים, והתרבות הקוריאנית ובמיוחד K-Pop ו-K-Drama הפכו להיות יותר ויותר פופולריים, כל סודות היופי שעמלנו עליהם תקופה ארוכה פשוט נחשפו לעולם". לדבריו, האקוסיסטם הטכנולוגי המהיר, יחד עם מיקוד חסר תחרות בעולמות היופי והטיפוח, הפכו את קוריאה ל"חוד החנית של עולם האסתטיקה".

למרות שהמערב מגלה את הטיפול רק לאחרונה, בזכות סלבס בינלאומיים ומקומיים (קרדשיאן, מיילי סיירוס, ג'ניפר אניסטון, בר רפאלי ומירי בוהדנה), טיפולי רג'וראן קיימים בקוריאה כבר 11 שנה. "הטכנולוגיה הזו נמצאת היום ביותר מ-30 מדינות, ולמעלה מ-15 מיליון איש כבר ניסו אותה", הוא אומר, "בכל מקום שבו השקנו אותה זה תפס תאוצה מדהימה". כמי שנחשב לאחד המפתחים והמובילים העולמיים בתחום הדרמטולוגיה האסתטית, ד"ר קים מסביר לאן מועדות פניו של עולם הטיפולים להתחדשות העור. "יותר מטופלים מבינים את חשיבות איכות העור. בעבר רצו להיפטר מהקמט או למלא אותו, היום המטרה היא להתבגר בטבעיות ובחינניות, לא לתקן אלא לשפר. רבים מהמטופלים מתחילים טיפולי אנטיאייג'ינג כבר בגיל צעיר ומחפשים יותר בטיחות וכמה שפחות תופעות לוואי וסיכונים".