אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
"נזק נפשי של מיליונים". ארכיון | צילום: רויטרס

אישה שניסתה להרות בעזרת חברת פונדקאות ישראלית, תובעת אותה כעת בגין רשלנות, לאחר שהמיכל שהכיל את עובריה הקפואים לצורך ההליך נמצא באורח לא ברור בלונדון כשהוא מופשר והרוס. לטענתה, ייתכן ובעקבות המחדל אפסו סיכוייה להביא אי פעם ילד לעולם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מכתב התביעה שהגישה המתלוננת נגד החברה "פונדקאות בינלאומית בע"מ" עולה, כי בהתאם לתנאי ההתקשרות עם חברת הפונדקאות, שלחה החברה את עוברי האישה במיכל מאובטח למרפאת פיריון בהודו. לאחר שהעוברים הגיעו להודו ובשל שינוי חקיקה במדינה המזרחית, נאלצה החברה להעביר את העוברים למדינה אחרת.

בחברה הציעו לתובעת לשלוח את המיכל למקסיקו. לטענת התובעת בחברה לא עידכנו אותה כי למעשה העוברים הוטסו למרפאה בתיאלנד. מסיבות שאינן ברורות, איש מצוות המרפאה התאילנדית לא פעל על פי ההנחיות ולכן המיכל לא נפרק, וכעבור זמן מה נשלח למרפאה אחרת, הפעם - בלונדון. בשל שרשרת המשלוחים ותנאי הדרך הקשים, נמצאו לבסוף העוברים כשהם מופשרים והרוסים לגמרי.

"בין אם הרס העוברים אירע במהלך השינוע ובין אם בתחנת הביניים בבנגקוק, התובעת לא אישרה ולא הסכימה להעברת העוברים לתאילנד שלא לצורך ושלא במישרין למקסיקו", נטען בכתב התביעה שהגישה האישה באמצעות פרקליטה, עו"ד מוטי קובו. "תכתובות מייל בין החברה ללקוחותיה מוכיחות כי משלוח העוברים להודו היה מיותר לגמרי, וכל תכליתו היה לקבל תמורה מהתובעת", נכתב.

"רשלנות שאינה במסגרת הסיכונים". ארכיון (צילום: חדשות 2)
"רשלנות שאינה במסגרת הסיכונים". ארכיון | צילום: חדשות 2

"לא אוכל עוד להביא ילד לעולם"

מפרטי התכתובת בין המתלוננת לחברה עולה כי חברת הפונדקאות מנסה לכאורה להתנער מהאחריות למחדל, בטענה כי האחריות מוטלת על כתפי המרפאה התאילנדית. לדברי החברה, התובעת "ידעה על הסיכונים הכרוכים בביצוע ההליך בחו"ל, על כל המשתמע מכך".

בשל התוצאה הטרגית של ההליך ובהתחשב במצבה הרפואי של האישה, ישנה סבירות גבוהה לטענתה כי אפסו סיכוייה להביא ילד לעולם מבשרה. לפיכך, היא תובעת מהחברה פיצויים בסכום של 2.5 מיליון שקלים, בגין הסבל הרב והנזק הנפשי הכבד שנגרם לה, לטענתה.

מחברת "פונדקאות בינלאומית בע"מ" נמסר כי "כתב התביעה לא נתקבל עד כה במשרדיה, וכי בשל החיסיון הרגיש של ציבור לקוחותיה הנושא ייבחן ויזכה למענה רק לאחר קבלת המסמך".

לפניות לכתב: ItaiA@ch2news.tv