טל שביט ז"ל (צילום: באדיבות מגזין מוטו)
טל שביט ז"ל | צילום: באדיבות מגזין מוטו

בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב הרשיע היום (ג') את חיים אליהו ברעם בגרימת מותו ברשלנות של העיתונאי וגורו האופנועים טל שביט. "הנאשם ביצע עם מכוניתו תמרון מיותר, מסוכן ובלתי צפוי במטרה להגיע עם מכוניתו למקום אסור", קבע השופט עופר נהרי בהכרעת הדין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"ברעם כשל כישלון חרוץ בהבחנה בכלי הרכב אשר יכול וצריך היה להבחין בהם, הכוונה לא רק לאופנועו של המנוח, אלא גם למכונית פרטית אשר בה נעו באותה שעה נהגים נוספים", אמר השופט שדחה את מועדן הטיעון לעונש לחודש הבא והורה לנהג ברעם להפקיד את דרכונו בתוך 48 שעות.

לבית המשפט הגיעו הבוקר עשרות מבני משפחתו וחבריו של נהג האופנוע האגדי. אמו של שביט פרצה בבכי, אך הדגישה את תחושת ההקלה שחשה כעת לאחר שהוכרע כי בנה אינו אחראי לתאונה הקטלנית. "כל מה שהיה חשוב לי לדעת שבני לא זה שגרם לתאונה ועשה טעות", אמרה הבוקר. "הוא תמיד הקפיד לציית לחוק".

אין תמונה
"גורו האופנועים", ארכיון

במהלך המשפט, השתמשו עורכי דינו של הנהג הדורס בדוח שנוי במחלוקת שפורסם מטעם עמותת "אור ירוק" שהצביע לכאורה על אחריותו של שביט לתאונה. היום אמרו בני משפחתו של שביט כי סוף סוף נעשה צדק. "אנחנו מצפים מאור ירוק ומהעומד בראשה לכל הפחות שיקראו את פסק הדין ויתנצלו בפנינו על עוגמת הנפש שגרמו לנו ויקירנו", אמרו היום בבית המשפט.

הנהג הדורס סירב להתייחס היום בבית המשפט לפרשה, אך פרקליטו, עו"ד יגאל טמיר טען כי ישקול לערער על ההחלטה. "נלמד את הכרעת הדין של כבוד השופט ונחליט על המשך צעדינו, בין היתר נבדוק גם את האפשרות לערער", הדגיש עורך הדין והוסיף: "הבענו בעבר את תנחומינו וגם עכשיו אנחנו מביעים צער על מותו של שביט".

שביט, נהרג בחודש מרץ לפני שנתיים בתאונת דרכים קטלנית בצומת מורשה. הוא נחשב למייסד עיתונות הרכב הדו-גלגלית בישראל וכתב בין היתר בעיתון "ידיעות אחרונות" והיה ממקימי הירחון "מוטו". במשך שנים ארוכות הוא היה ממובילי המאבק בתאונות הדרכים שבהן היו מעורבים אופנועים. שביט נטמן בקיבוץ מעברות בתום מסע הלוויה מרגש שבו השתתפו למעלה מ-1,500 אופנוענים. הוא הותיר אחריו שני ילדים.