תביעה ייצוגית נוספת בדרך? (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
תביעה ייצוגית נוספת בדרך? | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בקשה נוספת לתביעה ייצוגית נגד תאגיד המזון יוניליוור הוגשה לאישור בית המשפט בעקבות חשיפת זיהום הסלמונלה בקורנפלקס מתוצרתו. הבקשה, בהיקף של כ-76 מיליון שקל, הוגשה באמצעות עו"ד איתן פלג, כאשר התובע הוא ילד בן 15 שהיה מאושפז במשך שלושה ימים בבית החולים, ואשר תוצאות המעבדה הצביעו כי הוא לוקה בזיהום של חיידק הסלמונלה. את התביעה הגיש דרך הוריו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

לתביעה צורפה חוות דעת המצביעה על קשר סיבתי בין צריכת הקורנפלקס לזיהום. עוד מתבססת התביעה על שיחות טלפון אשר ניהל אביו של התובע עם נציגי יוניליוור בשלושה באוגוסט, אותן הקליט ובהן נשמע האב טוען כי הנזק לבנו נגרם כתוצאה מצריכת קורנפלקס הנגוע בסלמונלה, ומתוך דאגה לציבור מבקש כי החברה תכיר בטעותה ותפעל בדחיפות בהתאם - ונציגי החברה חוזרים ומתעקשים כי אף מוצר נגוע של החברה לא יצא מחוץ לכותלי המפעל. כזכור, למחרת הודתה יוניליוור לראשונה כי אכן הופצו אריזות נגועות בסלמונלה לשווקים.

לפי כתב התביעה, התובע נהג לאכול דגני בוקר של תלמה - שבבעלות תאגיד יוניליוור - לאורך שנים. בסוף חודש יוני, נטען, הוא סבל מתחושות של אי-נוחות, הקאות, שלשולים וחום גבוה ובהמשך אושפז בבית החולים, כאשר במהלך כל התקופה הוא המשיך כהרגלו לצרוך את דגני הבוקר. בתחילת חודש יולי התקבלה תוצאות בדיקה מעבדה שביצע הילד, לפיה התברר כי הוא לקה בזיהום של חיידק הסלמונלה. הטענה בתביעה היא כי לולא ההטעיה, התובעים לא היו ממשיכים לרכוש את מוצרי החברה ועושים בהם שימוש.

בבקשה מדגישים התובעים את עניין הסתרת המידע של יוניליוור בתחילת הפרשה: "בשל רשלנותה ומחדליה של יוניליוור הוסתר נושא הזיהום במוצריה משך תקופה של מעל לחודש ימים", נכתב בתביעה. משכך, טוענים התובעים, קבוצת התביעה צריכה לכלול גם צרכנים שאיבדו את היכולת המעשית לאתר חבילות אשר רכשו או צרכו, "על כל התחושות השליליות הנובעות מכך".

לפי הערכות התביעה, מספר הצרכנים הנכללים בקבוצה עומד על 27 אלף צרכנים, כאשר לפי תחשיבים והערכות מדובר ביותר מ-270 אלף חבילות מוצרים שנמכרו בתקופה האמורה.