הודיעו על פיטורי 250 עובדים, סלקום (צילום: חדשות 2)
"בחרו להתעשר ולא לעדכן". ארכיון | צילום: חדשות 2

מנוי סלקום תובע מהמפעילה הסלולרית 3 מיליון שקלים, בטענה כי זו מטעה את ציבור לקוחותיה בהצגת תנאי המסלול "שיחות ללא הגבלה" שהיא משווקת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

גיבוש התביעה הייצוגית שהוגשה בנושא, התבצע לאחר שהלקוח הבחין בחיוב חריג של יותר 1,500 שקלים באחת החשבוניות החודשיות שלו. בפירוט שהוצג בחשבונית, הוגדר החיוב כ"שיחות פנים ארציות בשימוש שאינו הוגן וסביר בתעריף התכנית", שעל פי תנאיה, לכאורה, זכאי הלקוח לבצע שיחות ללא כל הגבלה תמורת תשלום חודשי קבוע בסך 49 שקלים.

מבירור שערך עלה, כי הגדרת החברה לשימוש בלתי הוגן וסביר נקבעה בהתאם לצריכת זמן האוויר של הלקוח הממוצע, וכי במקרה של חריגה בהיקף של פי שלושה ממנה יחויב הלקוח בתשלום נוסף. "השימוש במונח 'שיחות ללא הגבלה' הינו מטעה ואינו משקף נכונה את כמות הדקות בתוכנית", נטען בכתב התביעה. "מדובר בנתון שידוע לסלקום, אך מסיבות השמורות עמה היא מסרבת לגלותו ומכנה את החבילה בתואר המטעה".

עוד טוען התובע כי גם לאחר שהחל לחרוג ממכסת הדקות הסבירה שהגדירה המפעילה, נמנעה זו מלעדכן אותו על כך ובחרה, לטענתו, להתעשר על חשבונו. "סלקום אינה טורחת לפרט את תנאי השימוש החריג של התכנית ואין לכך כל אזכור בחשבונית החודשית", נכתב בתביעה, שבה טוען הלקוח כי לא עודכן בדבר סעיפי החריגה במעמד שיחת הטלפון שבה הצטרף לתכנית.

למרות הקושי בהערכת היקף הנזק שנגרם לכלל לקוחות החברה החליטו מגישי התביעה, עורכי הדין אמיר ישראלי ושלומי כהן, להעמיד את סכום התביעה על כ-3 מיליון שקלים.

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "החברה מגיבה בערכאות המתאימות".

לפניות לכתב: ItaiA@ch2news.tv