N12
פרסומת

עקף בנתיב הנגדי והתנגש באופנוע שמולו: נהג המיניבוס נאשם בגרימת מותו ברשלנות של ירון הנובר ז"ל

אליהו שריקי, בן 66 מבאר שבע, נאשם כי בניסיונו לעקוף שיירת רכבים התנגש עם המיניבוס שבו נסע בנהג האופנוע ירון הנובר וגרם למותו המיידי • מכתב האישום עולה כי שריקי לא שינה את אופן נהיגתו ולא נקט בכל פעולה שהיא כדי למנוע את ההתנגשות עם האופנוע - למרות שדה הראייה שעמד לרשותו

n12
פורסם:
התאונה בכביש 211 סמוך לצומת אשלים
התאונה בכביש 211 סמוך לצומת אשלים | צילום: מד"א
הקישור הועתק

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע כתב אישום נגד אליהו שריקי, בן 66 מבאר שבע, בגין גרם מוות ברשלנות. שריקי נאשם כי בעקבות עקיפה שביצע, היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית שבה נהרג רוכב האופנוע, ירון הנובר ז"ל, שהיה אמן לחימה מפורסם ובנו של דניס הישרדות.

"הנאשם לא מודע לאחריות הכבדה המוטלת על מי שאוחז בהגה"

על פי כתב האישום, ב-20 בספטמבר 2022, בשעות הצוהריים, נהג שריקי במיניבוס בכביש 211. במהלך נסיעתו נתקל בשיירה, באורך עשרות מטרים, של משאיות ונגררים, ובשל כך סטה לנתיב הנגדי והחל לעקוף אותה. באותה השעה רכב ירון הנובר ז"ל על אופנועו בנתיב הנגדי. בעוד שריקי ממשיך בעקיפה, צידו הימני של חזית המיניבוס שבו נהג התנגש באופנוע שנסע מולו.

ירון הנובר
ירון הנובר ז"ל | צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

למרות שדה הראיה אשר עמד לרשותו של שריקי, בשום שלב של העקיפה לא הבחין באופנוע המתקרב, לא שינה את אופן נהיגתו ולא נקט בכל פעולה שהיא כדי למנוע התנגשות עם האופנוע - כך לפי כתב האישום. כתוצאה מהתאונה האופנוע נהדף לאחור ונזרק חזרה לכיוון ממנו הגיע. המנוח נפל ממנו, נחבט בכביש ומצא את מותו המיידי. בנוסף, כתוצאה מהאירוע, נחבלו נוסעי המיניבוס. בשל כך, לשריקי יוחסו עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש.

התאונה בכביש 211 סמוך לצומת אשלים
התאונה בכביש 211 סמוך לצומת אשלים | צילום: מד"א

נוסף על כך, הוגשה בקשה לשלילת רישיונו של שריקי עד תום ההליכים. כחלק מן הבקשה ציין עו"ד ואדים סיגל, שהגיש את כתב האישום: "אופן נהיגתו הרשלני של המשיב, אשר יצא עם המיניבוס, בעל אורך של 7.5 מטרים לעקיפה של השיירה, אשר כללה כלי רכב ארוכים, למרות שהדרך לא הייתה פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של האופנוע, ומבלי להבחין כלל באופנוע - יש בו כדי להוכיח, כי המשך נהיגתו יהווה סכנה ליתר המשתמשים בדרך, וכי הוא אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".