חריץ ברוחב של כ-15 ס"מ שמשתרך לאורך פס ההפרדה שבין הנתיבים - כך נראה כבר חודשים קטע כביש במחלף השבעה שבכביש 4 סמוך לחולון, שהפך לאימת האופנוענים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אורך הקטע הזה הוא 110 מטרים, והסכנה ברורה. הגשר שבמחלף הוא למעשה חיבור בין שני גשרים שונים, שנועד לצורך הרחבת הכביש. עם השנים, בעקבות התזוזות בין הגשרים והתנועה הכבדה, נוצרו שברים והתקלפויות בבטון. והתוצאה היא המפגע הבטיחותי הזה שמצבו עלול רק להחמיר.

"החריץ הזה רק ילך ויגדל ובמקרה קיצון רוכב קטנוע יכול להיתקע עם כל הצמיג שלו בתוך אותו תפר", מסביר בוקי מנחם הלוי, מהנדס מתנדב בעמותת אור יורק. "כוחות פיתול יפעלו עליו, הוא יאבד שליטה ויתהפך".

כדי להבין את הסכנה יצאנו לכביש עם גיא, רוכב אופנוע מנוסה מזה 25 שנים. המצלמה שהותקנה על האופנוע מראה עד כמה חזקות הרעידות ברגע שהוא עולה על החריץ. "מה שעובר בראש זה איזה מזל שנשארתי בחיים", מספר גיא. "זה מאוד פשוט, המקום הזה מסוכן ומסיט את האופנוע מהכיוון שלו, הוא בלתי נראה בזמן הנסיעה או בלילה".

במקרה הזה בניגוד לתחושת האופנוענים הסכנה ברורה גם למע"צ, חברת נתיבי ישראל, שכבר החלה בעבודות לכיסוי החריץ. אבל יש גם מורכבות בתהליך, מדובר באחד הכבישים העמוסים בארץ, וסגירה של החריץ מצריכה חסימה של שני נתיבי נסיעה בחלק מכביש 4.

לכן, בסיכום עם משטרת התנועה הוחלט לעשות את העבודה בשלבים. פעם בשבוע במהלך ימי סוף השבוע כאשר תנועת המכוניות דלילה יהיו מספר שעות של חסימה ויכוסה חלק מהמפגע. העבודות כבר החלו בשבועות האחרונים ובחברה מעריכים שיצליחו לסגור את הקטע כולו בתוך כחודשיים - בתקווה שעד אז, איש לא יפגע.